کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نامه هنیه به رهبر انقلاب نمادی از بازیابی دوباره حماس برای مقابله با رژیم صهیونیستی است.

نامه حماس نشانه ای از تحرک جدید حماس استمجتبی امانی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نامه اسماعیل هنیه به رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران پس از کاهش بحران سوریه با اتخاذ یک دیپلماسی قوی و حرکتی منظم توانست فلسطین را دوباره در عرصه کشورهای اسلامی و جهان مطرح کند و  نقطه اوج این موضوع در برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین در تهران بود.

وی ادامه داد: پس از پایان داعش تلاش‌هایی در جبهه ضد مقاومت آغاز شد تا فلسطین را از صدر اهتمام کشورهای عربی پایین آورد به طوری که اقدام ترامپ در اعلام انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس در واقع تلاشی برای گسترش طلبی صهیونیست‌ها بود.

امانی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی گسترش سیاسی را جایگزین گسترش سرزمینی کرده است، افزود: اقدام ترامپ درباره انتقال سفارت نتیجه عکس داشت و  موجب توجه جهانیان به مسئله فلسطین شد.

وی گفت: حماس با تحلیل اشتباه خود در مورد وضعیت سوریه دچار نقصان و رکود شد اما پس از اقدام ایران در برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین توانست بنیه قوی خود را برای گام برداشتن در خط مقدم مقاومت بازیابی کند.

کارشناس غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: نامه هنیه به رهبر انقلاب نمادی از بازیابی دوباره حماس است و از این نامه مشخص است که حتی محدودیت سرزمینی که برای حماس در غزه تعریف شده بود،کم رنگ شده است به طوری که حماس  درباره انتقال مقاومت مسلحانه به کرانه باختری اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/

 

نامه اسماعیل هنیه به رهبر انقلاب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار