ادیب حسامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

قوس زیاد کمر عامل ایجاد عارضه تنگی کانال نخاعی/ درد در ناحیه پشت و قوزک پا علائم این بیماری

یک فیزیوتراپ در خصوص عارضه تنگی کانال نخاعی و علائم آن توضیحاتی داد.

قوس زیاد کمر عامل ایجاد عارضه تنگی کانال نخاعی/ درد در ناحیه پشت و قوزک پا علائم این بیماریمصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:‌ تنگی کانال نخاعی یکی از بیماری‌های شایعه در بین افراد سالمند است که به دلیل کمر درد و فشار مهره‌های دیسک ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: هنگامی که دیسک کمر به صورت ناگهانی در اثر انجام فعالیت‌های نادرست از محل اصلی خود بیرون می‌زند، عارضه تنگی کانال نخاع را در طولانی مدت را ایجاد می‌کند.

 ادیب حسامی با اشاره به اینکه برخی از عارضه‌های تنگی کانال در اثر مسائل ژنتیکی است، افزود: سابقه خانوادگی و مسائل ژنتیکی باعث ایجاد تنگی کانال می‌شود و قوس بیش از حد کمر  را ایجاد می‌کند. ادامه این روند عارضه تنگی کانال و درد شدید در کمر را به بیمار تحمیل می‌کند.

فعالیت‌های سرپایی یکی از عوامل بروز تنگی کانال نخاع

وی در خصوص اینکه ایستادن بیش از حد و فعالیت‌های سرپایی باعث کمر درد و عارضه تنگی کانال نخاعی می‌شود، افزود: دیسک کمر به کانال‌های نخاعی فشار می‌آورد و باعث زخمی شدن رباط‌های داخل کانال می‌شود و این امر بیشتر به دلیل فشارهای مهره‌های کمر پدید می‌آید.

 ادیب حسامی تاکید کرد:  تنگی کانال باعث می‌شود که فرد بیمارپس از حدود 10 دقیقه پیاده‌روی درد شدیدی در پشت زانو، قوزک پا و باسن احساس کند البته میزان درد به حدی است که بیمار مجبور به نشستن می‌شود.

وی یادآور شد: تمرینات کششی و انجام فیزیوتراپی در مراحل اولیه بیماری سودمند است ولی اگر بیماری در مرحله حادی قرار گرفته باشد این عارضه به وسیله عمل جراحی درمان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار