رئیس مرکز آپای دانشگاه شیراز خبر داد؛

ثبت روزانه ۱۰۰ حمله علیه فضای سایبری کشور/ امنیت را در حد یک محصول تنزل ندهیم

رئیس مرکز آپای دانشگاه شیراز از ثبت روزانه ۱۰۰ حمله علیه فضای سایبری کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد حسین شیخی رئیس مرکز آپای دانشگاه شیراز با اشاره به ثبت روزانه ۵۰۰ هزار تهدید و ۱۰۰ حمله علیه فضای سایبری کشور، اظهار کرد: با گسترش اینترنت و استفاده از آن در ابعاد مختلف، سازمان‌ها و موسسات با مسائل جدیدی در رابطه با امنیت اطلاعات و تهاجم به شبکه‌های کامپیوتری مواجه هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: در اغلب کشور‌های پیشرفته جهان در خصوص پاسخ به رخداد‌های امنیتی، گروه‌های تخصصی با نام تجاری CERT وجود دارد که به نوعی مرجع رسمی امنیت هستند و در کشور ما مراکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای) با همین هدف ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی مستند و قابل اطمینان بودن، آموزش، مشاوره، پیشگیری و پاسخگویی و آزمایش نفوذ و ارزیابی امنیتی از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

دکتر محمد حسین شیخی ادامه داد: این مرکز دارای ظرفیت هایی، چون تولید دانش و فناوری بومی در زمینه مقابله با بدافزار، تولید ضد ویروس بومی کمک به امن سازی واحد‌های صنعتی در مقابله با حملات سایبری و خدمات رسانی به همه سازمان‌های دست اندر کار آی تی (IT) است.

وی گفت: مرکز آپای دانشگاه شیراز به عنوان یکی از مراکز اولیه آپای کشور از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و با بهره گیری از نیرو‌های تخصصی و کارآزموده، سرویس‌های فوق الذکر را به متقاضیان ارائه می‌کند.

رئیس مرکز آپای دانشگاه شیراز افزود: در عصر حاضر باید به مقوله امنیت اطلاعات در عصر اطلاعات به صورت یک فرآیند نگاه کرد نه به صورت یک کالا و یا محصول، و امنیت را در حد یک محصول خواه نرم افزاری و یا سخت افزاری تنزل ندهیم.

انتهای پیام/ن

 حمله علیه فضای سایبری کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار