شریعتمداری گفت: سهم تجارت ایران و بلاروس از یکدیگر بسیار اندک است و امیدواریم قدم های موثری در جهت افزایش روابط دو کشور برداشته شود.

///////// به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه افتتاحیه چهاردهمین اجلاس مشترک همکاری های اقتصادی با جمهوری بلاروس با تاکید بر مستحم بودن روابط سیاسی بین دو کشور اظهار کرد: باید این روابط در بعد اقتصادی ، رشد کرده و مستحکم شود‌.

 وی در ادامه افزود: سهم تجارت هر دو کشور از یکدیگر بسیار اندک است و امیدواریم در دولت فعلی قدم های موثری در جهت افزایش روابط دو کشور برداشته شود.

شریعتمداری تصریح کرد: همکاران ما نقشه راهی برای روابط دو کشور ایران و بلاروس از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ تبیین کرده اند که در این نقشه راه روابط در سطوح مختلف و در کمیسیون های تخصصی تعریف می شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: این نقشه راه همکاری های مشترکی در حوزه هایی همچون انرژی، حمل ونقل، بهداشت و درمان، علوم و فناوری ، حمل ونقل، تجارت و مسائل سیاسی تعریف کرده و کمیسیون های مربوط موظفند که نحوه عملکرد آنها را بررسی کنند.

وی در خاتمه اضافه کرد: بسیار مفتخریم که روابط امروز ما با کشور بلاروس از سطح همکاری های ساده به روابط موثر در سطوح بالاتر ارتقا یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار