رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا از ایجاد باشگاه‌های ورزشی در محله‌های شهرضا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌نقی‌ انصاری امروز در جلسه ستاد امور جوانان شهرضا، با بیان اینکه جوانان مهم‌ترین اقشار هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند، اظهار کرد: امروزه در جوامع بشری تمام برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای نیروی جوان جامعه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید برنامه‌ریزی همه جانبه اعم از ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای جوانان داشته باشند، افزود: شهرستان شهرضا با هزار و 180 فعالیت ورزشی در 9 ماه نخست امسال در رده دوم استان قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان اینکه جایگاه نخست فعالیت‌های ورزشی استان به شهرستان اصفهان با یک هزار و 200 فعالیت ورزشی تعلق گرفت، گفت: سالانه بیش از 300 مسابقه ورزشی در شهرضا برگزار می‌شود و بیش از 700 مدال‌آور رقابت‌های ملی و جهانی در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک رقابت‌های تیراندازی خانوادگی در شهرضا برگزار می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است، بیان داشت: شمار ورزشکاران شهرضایی از 6 هزار نفر در سال گذشته به 8 هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

انصاری با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای سهولت دسترسی شهروندان به باشگاه‌های ورزشی، ابراز داشت: هزینه فعالیت در باشگاه‌های ورزشی شهرستان یک سوم باشگاه‌های استان است و از سال 1390 تاکنون بهای بلیط استخر در شهرضا از 8 هزار تومان به 5 هزار تومان کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: یکی از سیاست‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرضا آن است که بتوانیم در هر محله یک باشگاه ورزشی ایجاد کنیم، اما برای تکمیل خدمات ارائه شده در این زمینه لازم است امکانات ورزشی پارک‌ها نیز افزایش یابد.

سید حجت‌اله موسوی رئیس مرکز بهداشت شهرضا در این جلسه نیز بیان کرد: همه ادارات و نهادهای اجرایی در شهرستان باید برای تأمین و ارتقاء سلامت شهروندان تلاش کنند و در این میان سلامت روح و جسم جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی عنوان کرد: نخستین و مهم‌ترین مشکل جوانان بیکاری است، بنابراین اگر به دنبال ایجاد نشاط برای آنان هستیم باید امنیت شغلی آن‌ها را تأمین کنیم که متأسفانه آمار بیماری‌هایی نظیر اعتیاد در میان جوانان بالاست و برای مقابله با این وضعیت باید پیگیری در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا عدم مشارکت جوانان در فعالیت‌های اجتماعی و جلسات آموزشی را یکی از مهم‌ترین معضلات در حوزه رسیدگی به مشکلات جوانان دانست و گفت: ارایه آموزش‌های لازم با هدف توانمند کردن جوانان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است اما پیش از آن باید کاری کنیم که جوانان از حضور در این جلسات استقبال کنند.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج سالم، بیان داشت: لازم است برای کاهش هیجان در میان جوانان پیست‌های موتورسواری استاندارد در مناطق مختلف ایجاد شود زیرا بر اساس آمار شمار زیادی از تصادفات مربوط به راکبان موتور سیکلت است.

موسوی در پایان اذعان کرد: بخش زیادی از مشکلات ایجاد شده در میان جوانان مربوط به فضای مجازی است بنابراین باید کارگاه‌های ارتقاء سواد رسانه نیز در شهرستان برگزار شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه ستاد امور جوانان شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار