در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین وضعیت اجرای طرح ترافیک جدید در محدوده زوج و فرد

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ورود به محدوده زوج و فرد تا 3 ماه بدون پرداخت عوارض خواهد بود، گفت: پس از گذشت این زمان در مورد این مسئله تصمیم گیری می شود.

آخرین وضعیت اجرای طرح ترافیک جدید در محدوده زوج و فردافشین حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصوبه شورای ترافیک مبنی بر اختصاص سهمیه ورود به طرح ترافیک برای برخی اقشار خاص و ضرورت پرداخت عوارض از سوی سایر مردم برای ورود به این محدوده گفت: خواست شورا این بوده است که مالکان خودرو برای ورود به محدوده زوج و فرد عوارض پرداخت کنند.

 عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با ابزار تاسف از اینکه برخی از اعضای شورای ترافیک با این درخواست مخالفت کردند، اظهار کرد: فعلا تا 3 ماه ورود به محدوده زوج و فرد بدون پرداخت عوارض خواهد بود و بعد از 3 ماه بررسی خواهد شد که آیا ورود به این محدوده همچنان بدون پرداخت عوارض باشد یا برای ورود خودرو‌ها عوارض دریافت شود.

 حبیب‌زاده با اشاره به اینکه برچیده شدن سهیمه‌های طرح ترافیک از ابتدا قرار بود با هدف رفع تبعیض و برقراری عدالت اجتماعی صورت بگیرد، گفت: این مسئله در شورای ترافیک شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و بعضی اعضاء مخالفت کردند و قرار شد سهیمه‌ها برای برخی اقشار باقی بماند.

 وی تصریح کرد: در این شرایط ، اگرچه سهمیه‌ها برقرار است ولی دیگر قابل خرید و فروش نیست و کارت شناور هم دیگر وجود ندارد.

 عضو شورای شهر تهران پرداخت عوارض یکسان از سوی همه اقشار را جنبه عدالتی طرح جدید برشمرد و اظهار کرد: رانندگان خودرو هنگام ورود به طرح ترافیک عوارض پرداخت خواهند کرد و بر اساس این طرح مشخص می‌شود که چه خودروهایی می‌توانند در شرایط خاص وارد محدوده طرح ترافیک شوند که تعداد این خودرو‌ها هم نسبت به قبل کاهش یافته است.

 حبیب‌زاده با اشاره به اینکه نمایندگان شورای شهر یکی از گروه‌های برخوردار هستند، گفت: ما اعلام آمادگی کرده ایم که همراه سایر اقشار از دریافت سهیمه اختصاصی خودداری کنیم و پیشنهاد ما حذف سهمیه‌هاست اما اختیاری در این زمینه نداریم.

 انتهای پیام/

طرح ترافیک جدید قابلیت اجرایی شدن در تهران را دارد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار