زاهدی در جلسه علنی:

حتی یک ریال از بودجه عمرانی آموزش و پرورش در سال 96 پرداخت نشده است

رئیس کمیسیون آموزش گفت: از بودجه عمرانی در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در سال 96 حتی یک ریال هم پرداخت نشده است.

حتی یک ریال از بودجه عمرانی آموزش و پرورش در سال 96 پرداخت نشده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه علنی امروز در جریان بررسی عملکرد بودجه‌ای دولت در سال 96 اظهار کرد: 75 درصد بودجه هزینه‌ای آموزش و پرورش در سال 96 داده شده است، هرچند که دو سوم بودجه عمرانی و نوسازی مدارس ابلاغ شده تا امروز حتی یک ریال هم برای این مسئله پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین سرانه دانش آموزی فقط 11 درصد پرداخت شده است، ادامه داد: این مسئله به این معناست که مسئولان مدرسه پول آب، برق و گاز را ندارند و نمی‌توانند کارهای کوچک مدرسه را مدیریت کنند و در نتیجه فشار به اولیا می آید که این مسئله با قانون اساسی مغایرت دارد.

زاهدی با بیان اینکه تنها 11 درصد برای تغذیه رایگان و امور رفاهی مناطق محروم محقق شده است، گفت:‌ معنای این مسئله این است که در مناطق روستایی معلوم نیست چه غذاهایی به دانش آموزان داده می‌شود که باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه عدالت آموزشی تنها 11 درصد تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: همچنین کمک به ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی در سال گذشته تنها 13 درصد تحقق یافته است.

وی متذکر شد:‌ نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان بدهی یا تعهد در سال جدید برای بحث‌هایی چون بازنشستگان، فرهنگیان و مهد کودک‌ها داریم و باید به داد آموزش و پرورش برسیم.

زاهدی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی وزارت علوم حدود هزار و 387 میلیارد تومان بوده که 74 درصد آن پرداخت شده است که نسبتا خوب است که همه آن هم به صورت اسناد خزانه بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: وزارت علوم نتوانسته از بانک‌ها برای 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات تا امروز حتی یک ریال دریافت کند درحالی که این مسئله در بودجه در نظر گرفته شده بود و این مسئله برای سال آینده باید حل شود.

وی با تأکید بر اینکه باید به داد دانشگاه پیام نور برسیم و امسال تقاضای افزایش بودجه آن را تا 110 درصد داده‌ایم، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم به صورت عملیاتی فعالیت می‌کند اما بودجه آن با سرانه کشور تطابق ندارد و باید به این مشکل توجه شود.

زاهدی در پایان درباره بودجه پژوهشی کشور اظهار کرد: تنها کمتر از 5دهم درصد بودجه پژوهشی کشور طی سالیان گذشته و در دولت‌های مختلف تحقق پیدا کرده‌ است که باید این مسئله در سال آینده مورد توجه قرار گیرد و ارتقا یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
چرا پرداخت نشده است ؟
آخرین اخبار