رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: بودجه فرهنگ کافی نیست و بی‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی باعث گرفتاری‌های مهمی برای جامعه خواهد شد.

جعفرپور:به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی در صحن علنی امروز مجلس درباره بودجه 96 و عملکرد 9 ماهه دستگاهها اظهار کرد: اولویت مهم کشور مسائل اقتصادی است اما آیا با حل مسائل اقتصادی همه مشکلات و آسیبهای جامعه برطرف می‌شود!

رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: آسیبهای اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و ناهنجاری‌های اخلاقی که همه ما  نگرانیم، به صرف اقتصاد حل خواهد شد! اگر اینگونه است این همه آسیب، طلاق و اعتیاد در قشرهای مرفه و برخوردار از کجا آمده است!

وی ادامه داد: ما ناچاریم در کنار اولویت‌های اقتصادی، اولویت‌های فرهنگی را هم مدنظر قرار دهیم. ضعف فرهنگی، سستی بنیانهای اعتقادی، ضعف علایق ملی، کمبود امکانات ورزشی، فرهنگی و هنری، فضای لجام گسیخته مجازی و دهها عامل فرهنگی دیگر وجود دارد که اگر به آنها رسیدگی نکنیم باعث گرفتاری های مهمی برای جامعه خواهد شد.

جعفرپور گفت: در همه دولتها نسبت به مسائل فرهنگی بی توجهی صورت می‌گیرد اما گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که دولتها مدافع بودجه  می‌شوند و مجلس کم لطفی می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی افزود: امسال در تلفیق بودجه شاهد بودیم برای نهادهای هنری، فرهنگی و دینی بودجه ای در نظر گرفته شد اما با استناد نادرست به سخنان برخی مراجع معظم این بودجه نه تنها از آن بخش بلکه از کلیت فرهنگ حذف شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این مشکلات در صحن مجلس حل شود، تصریح کرد: میانگین تخصیص بودجه هایی که به بخش فرهنگ داده می شود کمتر از آن چیزی است که در بخشهای دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد.

جعفرپور با اشاره به اینکه نباید میانگین بودجه های بخش فرهنگ از میانگین تخصیص در کل بودجه های دیگر کمتر باشد، افزود: قرار بود برای سازمان صدا و سیما و  فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش آسیب های ناشی از تصادفات، مبلغی اختصاص داده شود که فقط 7 درصد از این مبلغ پرداخت شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: برای وزارت ورزش و جوانان فقط 63 درصد اعتبار هزینه ها تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه برای اماکن ورزشی که در تک تک حوزه های انتخابیه مورد نیاز ماست 42 درصد تخصیص داده شد، بیان کرد: برای کمیته ملی پارالمپیک 51/6 درصد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 51 درصد تخصیص داده شده که البته برای اینها هم  اعتبار کافی از خزانه داده نمی شود.

جعفرپور با اشاره به اینکه تنها 13 درصد از درآمدهای پیش بینی شده برای وزارت فرهنگ اسلامی محقق شده است، خاطرنشان کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد توجه کافی و شایسته به فرهنگ نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار