نایب رئیس دوم مجلس گفت: مشکل اشتغال با سرمایه‌گذاری حل می‌شود و بانک‌ها را نمی‌توان به کاهش نرخ سود اجبار کرد.

بانک‌ها را نمی‌توان به کاهش نرخ سود اجبار کرد/ نباید از حوزه فرهنگ غافل شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس در صحن علنی امروز (سه شنبه، 3 بهمن ماه) مجلس با اشاره به گزارش کمیسیون‌ها در خصوص لایحه بودجه 97 گفت: در سال 97 هر چه کمتر از اوراق استفاده شود، نتایج بهتری حاصل می‌شود، همچنین برای یارانه‌ها باید منابع روشنی مشخص شود تا بخش‌هایی مانندی حمل و نقل متضرر نشوند.

نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه فروش شرکت‌های بانک‌ها باید مطابق قانون انجام شود و وزارت اقتصاد موظف است در این امر اقدامات لازم را انجام دهد، بیان کرد: مشکل اشتغال با سرمایه‌گذاری حل می‌شود و بانک‌ها را نمی‌توان به کاهش نرخ سود اجبار کرد.

وی افزود: باید یارانه‌ای برای تولید و صادرات در نظر بگیریم و سود به بانک‌ها پرداخت شود. همچنین برای طرح تحول سلامت نیز باید بودجه روشنی مشخص شود.

مطهری با بیان اینکه مطابق قانون برنامه ششم در پایان سال دوم اجرای این قانون باید 5 درصد از حجم دولت کاهش یابد، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد بودجه سازمان مدیریت بحران باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران با تاکید براینکه دولت باید چالش‌ها و ابرچالش‌ها را مشخص کند، گفت: هنر بودجه‌نویسی تشخیص اولویت‌هایی مانند صندوق‌های بازنشستگی و آلودگی هواست تا بتوان بر اساس قانون بودجه در یک سال چالش‌های مهمتر حل شود.

نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه توجه به موضوع فرهنگ بسیار ضروری است و مجلس شورای اسلامی به دلیل مشکلات اقتصادی نباید از حوزه فرهنگ غافل شود، گفت: از تأثیر فرهنگ بر حوزه اقتصاد غافل نشویم زیرا ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است.

وی تصریح کرد: مواردی که مطرح شد از جمله پیشنهاداتی بود که بنده به همراه لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تهیه کرده بودیم که باید در لایحه بودجه 97 اعمال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
چرا بانک ها 3 تا ضامن برای وام می خواهند ؟
ماهایی که ضامن اصلا نداریم باید چیکار کنیم ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
من دیروز رفتم یه وام بگیرم به من گفتند 3تا ضامن باید بیاری تا وام بعت بدیم منی که ضامن ندارم چیکار کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
سود بانکی خدا کنه پایین بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
توروخدا به مشکلات مردم هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
نرخ سود بانک ها لطفا بیارید پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشنا
۱۳:۲۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
نرخ سود بانک ها لطفا بیارید پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
من نتونستم یه واام بگیرم چون ضامن میخوان
آخرین اخبار