لاریجانی در همایش غزه؛ نماد مقاومت:

اسرائیلی‌ها مرز نمی‌شناسند و در هر کشوری دست به ترور می‌زنند/مردم فلسطین گرفتار رژیم بدخیمی هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دست ترور رژیم صهیونیستی باز است، آنها مرز نمی‌شناسند و در هر کشوری دست به ترور می‌زنند.

اسرائیلی‌ها مرز نمی‌شناسند و در هر کشوری دست به ترور می‌زنندبه گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در هشتمین همایش غزه نماد مقاومت که عصر امروز سه‌شنبه سوم بهمن‌ ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: برخی سران کشورهای غربی از این موضوع صحبت می‌کنند که چرا موضوع فلسطین را حل نمی‌کنید و متاسفانه برخی رسانه‌های عربی نیز حرف از دلیل حمایت ایران از فلسطین می‌زنند.

وی با بیان اینکه مردم فلسطین مظلوم و گرفتار یک رژیم بدخیم هستند که آنها را آواره کرده است، افزود: امروز فلسطینی‌های زیادی در کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند که فقیر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که فکر کنید این حادثه در کشوری جز فلسطین رخ می‌داد آن وقت این کشور چه کار می‌کرد، گفت: دفاع از ملت فلسطین یک وظیفه اخلاقی، دینی و سنت الهی است؛ خداوند در قرآن کریم فرموده اگر به کسی ظلم شد و دیگران به کمک او نرفتند، آن مصیبت بر سر آنهایی که کمک نکردند هم خواهد آمد.

لاریجانی ادامه داد: در موضوع حمایت از مردم فلسطین اولین مسئله این است که حمایت از آنها وظیفه اسلامی و انسانی هر مسلمانی است اما این حمایت از نظر امنیت ملی نیز برای ما مهم است.

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی برای همه کشورها یک مزاحم همیشگی است، آنها شعار نیل تا فرات را سر دادند که خوشبختانه نتوانستند آن را محقق کنند، اما امروز مشکلات زیادی را برای کشورهایی چون جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تاریخچه رژیم صهیونیستی ترور بیش از 600 شخصیت مهم وجود دارد، گفت:‌ ترور دانشمندان هسته‌ای ما نیز که سرمایه گرانبها بوده‌اند توسط همین رژیم انجام شد؛ این رژیم شرور است و امروز در برخی کشورها به دنبال حرکات ایذایی است که ما از آنها اطلاع داریم.

لاریجانی با تاکید بر این موضوع که اسرائیلی‌ها مرز نمی‌شناسند، تصریح کرد:‌ ما در تمامی ابعاد به موضوع فلسطین نگاه می‌کنیم و می‌دانیم اگر در مقابل این رژیم ایستادگی نشود اسرائیل روز به روز پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه در موضوع فلسطین نیز از ابتدا موضوع مقاومت فراز و فرودهایی داشته، تصریح کرد: چندین جنگ علیه اسرائیل انجام شد، اما اغلب آنها به شکست منتهی شد چراکه در برخی از این جنگ‌ها از سوی برخی کشورهای منطقه خیانت صورت گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جنگ 33 روز همه شاهد بودیم که مقامات اسرائیل و آمریکا در 10 روز اول آتش‌بس را نمی‌پذیرفتند، اما وقتی مقاومت ملت را دیدند مجبور به پذیرش آتش‌بس شدند، البته در این جنگ نیز برخی کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی کمک کردند که این یعنی خیانت و همین خیانت‌ها نگذاشته مقاومت به سرانجام برسد.

لاریجانی با بیان اینکه مقاومت کلید پیروزی است، ادامه داد: در چند سال گذشته شاهد بودیم که دشمنان و حامیان رژیم صهیونیستی برای ایجاد فضای تنفس این رژیم غائله‌هایی را چون غائله سوریه به راه انداختند؛ از زمانی که موضوع سوریه ایجاد شد و کشورهای اسلامی را درگیر کرد، فضا برای تنفس اسرائیل ایجاد شد که ما از همان ابتدا این هشدار را به کشورهای منطقه دادیم.

وی اظهار کرد: امروز بسیاری از اطلاعات پنهان تشکیل گروه‌های تروریستی آشکار شده است، نفع درگیری‌ها در منطقه را رژیم صهیونیستی برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین شیطنت اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت کشورش به قدس شریف، هدفی وجود دارد که آن هم فشار بر ملت فلسطین است؛ آنها به تعهدات خود عمل نکردند و امروز نیز می‌خواهند یک قدم به جلو بردارند، متاسفانه در همین برهه حساس برخی کشورهای اسلامی با طرح مسائلی چون ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی در حال خیانت هستند.

لاریجانی با بیان اینکه تحولات اخیر پیامدهای مثبتی برای کشور اسلامی داشت، افزود: اگر به سیر تحولات منطقه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که فقط مقاومت کلید پیروزی است نه جنگ و مذاکره؛ این بلوایی که آمریکایی‌ها با تصمیم به انتقال سفارت به راه انداختند و اسرائیلی‌ها آن را جشن گرفتند موجب شد گروه‌های فلسطینی بفهمند در دست دشمنان هیچ‌ چیزی وجود ندارد.

وی افزود: کشورهای اسلامی نیز با این حرکت اسرائیل فهمیدند اگر در برابر دشمنان مقاومت نکنند دستاوردی نخواهند داشت، پس اراده سیاسی خود را بر روی مردم فلسطین معطوف کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابزارهای نظامی بدون معطوف شدند اراده سیاسی فایده‌ای ندارد، گفت: امروز به این مرحله رسیده‌ایم که کشورهای منطقه متوجه شدند اگر با یکدیگر وفاق پیدا نکنند قادر نخواهد بود قدم از قدم بردارند.

لاریجانی ادامه داد: پیش‌تر برخی کشورهای منطقه علیه اسرائیل با ملاحظه حرف می‌زدند اما امروز فهمیدند که باید با ملت فلسطین همراه باشند، تحولات اخیر منطقه ضررها و نفع‌هایی داشت که خوشبختانه منافع آن از ضررها بیشتر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه اسرائیلی‌ها از گسترش تفکر مقاومت هراس دارند خاطر نشان کرد: ما امیدواریم امروز که همگرایی مسلمانان بیشتر از گذشته شده روزی برسد که ملت فلسطین آزادی خود را بدست آورد؛ این آرزویی است که می‌توان به آن رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
انشالله ریشه این اسرائیل از روی زمین خشکانده بشه .ونابود بشه
آخرین اخبار