رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در 9 ماهه امسال 299 نفر در تصادفات شهری جان خود را از دست دادند که 58 درصدآنان موتورسیکلت سواران بودند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ رضا رضایی امروز در نشست خبری با اشاره به بالا بودن میزان تصادفات شهری در اصفهان نسبت به میانگین کشوری عنوان کرد: این در حالی است که میانگین کشوری تلفات موتورسیکلت 35 درصد است.

وی، افزود: 58 درصد جان باختگان تصادفات شهری موتورسیکلت سواران و 25 درصد مربوط به عابران پیاده می‌شود؛ این یعنی بیش از 80 درصد مربوط به این دو بخش است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اظهار کرد: در 9 ماهه سال 96 کشته‌های تصادفات بین شهری 299 نفر بوده‌اند که در مقایسه با  قبل 2 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: حدود نیمی از 299 نفری که در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند در شهر اصفهان بوده و از طرفی 90 درصد بین 18 تا 34 سال سن داشته‌اند؛ نیمی از کشته‌های عابر پیاده بالای 50 سال سن داشته‌اند.

وی با بیان این که 350 دستگاه‌های دوربین نظارتی و ثبت تخلف در سطح شهر اصفهان فعال است، گفت: 5 تا 10 درصد افراد ناهنجاری‌های ترافیکی ایجاد می‌کنند اما بقیه شهروندان هم درگیر می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ابراز داشت: خودروهای پلیس که به دوربین مجهز شده‌اند معادل 50 افسر پلیس فعالیت دارند و همین باعث شده در خیابان‌های توحید و حکیم نظامی کمتر شاهد پارک دوبل باشیم و به روان شدن ترافیک کمک کرده است، تا پایان سال 3 خودروی دیگر اضافه می‌کنیم.

سرهنگ رضایی با بیان این که خودروهای با پلاک‌های آفتاب سوخته به صورت رایگان تعویض پلاک می‌شود، تصریح کرد: روزانه 600 دستگاه خودرو سبک و 100 دستگاه سنگین و 420 موتورسیکلت تعویض پلاک می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری رئیس پلیس راهور استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.