برگزاری جشنواره گل نرگس در کازرون

ششمین جشنواره گل نرگس ۱۷ بهمن ماه در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالصاحب قائمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه با هدف معرفی نرگس زار‌های زیبای کازرون، ششمین جشنواره گل نرگس از هفدهم بهمن ماه به مدت سه روز در بخش جره و بالاده این شهرستان برگزار می‌شود، گفت: هم اینک عملیات برداشت گل نرگس از گلزار‌های بخش جره و بالاده این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان نیمه نخست اسفندماه ۹۰ میلیون شاخه گل نرگس برداشت شود.

قائمی ادامه داد: ۱۵۰ هکتار از اراضی این بخش به کشت گل نرگس دیم و آبی اختصاص دارد که سالانه ۹۰ تن گل برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه برای پرورش گل‌های نرگس در بخش جره و بالاده از هیچگونه کود و یا سمی استفاده نمی‌شود و تولید آن به صورت دیم و ارگانیک است، گل‌های نرگس تولیدی این منطقه در مقایسه با سایر مناطقی که در این عرصه فعالیت دارند، بسیار متمایز و از عطر و بوی مطبوعی برخوردار است.

قائمی اظهار کرد: انواع گل نرگس فارس، شهلا، پرپر، هزارپر و شیپوری است.

او گفت: گل‌های نرگس تولیدی این منطقه افزون بر ارسال به بسیاری از استان‌های کشور به کشور‌های اروپایی و حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

گفتنی است این جشنواره در تقویم گردشگری استان فارس ثبت شده علاوه بر آن نرگس‌زار‌های کازرون با مساحتی حدود ۷۰ هکتار یکی از زیباترین و بزرگترین دشت‌های نرگس در کشور و جاذبه‌های گردشگری استان فارس است.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

پیش بینی برداشت ۹۰ میلیون شاخه گل نرگس در کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار