بهای نفت روز سه شنبه در بازار نیویورک بر اثر دورنمای افزایش شدید تقاضای جهانی در سال ۲۰۱۸ به بالاترین سطح بعد از دسامبر ۲۰۱۴ رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت روز سه شنبه در بازار نیویورک بر اثر دورنمای افزایش شدید تقاضای جهانی در سال ۲۰۱۸ به بالاترین سطح بعد از دسامبر ۲۰۱۴ رسید.

در بازار معاملات نیویورک بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت برای تحویل در ماه مارس با ۹۰ سنت افزایش به ۶۴ دلار و ۴۷ سنت رسید.

بهای نفت بعد از رسیدن به ۶۴ دلار و ۸۹ سنت در ۱۵ ژانویه بار دیگر به بالاترین سطح در سه سال گذشته در پایان معاملات رسید.
خوش بینی درباره تقاضای جهانی از پیش بینی‌های صندوق بین المللی پول درباره رشد اقتصادی جهان ناشی می‌شود.

صندوق بین المللی پول روز دوشنبه رشد اقتصادی جهان در ۲۰۱۸ و سال آینده را از ۳.۷ درصد پیش بینی اولیه به ۳.۹ درصد افزایش داد.

فیل فلین از کارشناسان بازار نفت اعلام کرد: «این رشد زمینه را برای افزایش تقاضای ۱.۸ میلیون بشکه در روز در امسال و دو میلیون بشکه در سال آینده فراهم می‌کند».

آژانس بین المللی انرژی در گزارش روز جمعه خود این افزایش جهانی تقاضا را ۱.۳ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ پیش بینی کرده بود.

بهای نفت همچنین تحت تاثیر گزارش هفتگی ذخایر آمریکا قرار گرفت که پیش بینی می‌شود بار دیگر با کاهش رو به رو خواهد شد.

کارشناسان پیش بینی کردند ذخایر آمریکا دو میلیون بشکه کاهش یابد، اما بنزین ۲.۲ میلیون بشکه افزایش و دیگر محصولات تصفیه شده ۱.۱ میلیون بشکه کاهش یابد.

انتهای پیام/

قیمت نفت خام آمریکا افزایش یافت

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار