نماینده کرمانشاه گفت: متأسفانه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هنوز به ساز و کار مشخصی نرسیده‌ایم و شرایط برای مردم زلزله‌زده به شدت ناگوار است.

شرایط مردم زلزله‌زده کرمانشاه به شدت ناگوار استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: در استان کرمانشاه شاخص‌های منفی مانند فقر، بیکاری و ناامیدی جوانان به اوج رسیده است و این مسئله پدران و مادران این منطقه را دچار اندوه بسیاری کرده است. 

وی افزود: از رئیس جمهور توقع داریم همانطور که مردم کرمانشاه به وعده‌های او ایمان آوردند نسبت به تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این استان، برچیده شدن تمامی موانع بر سر راه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، شفا‌ف‌سازی و سرمایه‌گذاری‌های خرد و کلان مردمی را تضمین کند. 

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود که در ارائه مشوق‌های مالیاتی برای جذب سرمایه‌گذاران توجه لازم را مبذول دارد، همچنین از کابینه دولت درخواست می‌کنم تأمین اعتبار و تسریع در پرداخت بودجه مورد نیاز و فاینانس خارجی برای فعال‌سازی پروژه‌های بزرگ و ملی مانند راه‌آهن کرمانشاه و خسروی جهت اتصال به عراق و نهایتا بندر لاذقیه و دریای مدیترانه را در دستور کار قرار دهد.

جاسمی بیان کرد: پالایشگاه آناهیتا منطقه اقتصادی سومور و نفت‌شهر را زودتر در دستور کار قرار دهید، چرا که روحانی در سال 94 که به استان کرمانشاه سفر کرد، قول داد که تا پایان سال و تا اتمام دولت دوازدهم صدای سوت قطار در این استان به صدا درخواهد آمد. متأسفانه این امر محقق نشد.

وی ادامه داد: تلاش و پیگیری دولت برای زوار عتبات عالیات و تجار کالا و ایجاد رونق کسب و کار در کرمانشاه یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم کرمانشاه تأکید کرد: اولویت دادن به مردم محروم مناطق مرزی کرمانشاه باعث ایجاد امنیت پایدار خواهد شد، همچنین توجه به معیشت و امور بازنشستگان لشکری و کشوری مانند کارمندان دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه ششم توسعه لحاظ شده و در کمیسیون تلفیق نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

جاسمی اذعان کرد: از وزارت جهاد کشاورزی خواستارم که توجه ویژه‌ای به بخش کشاورزی، باغات، دام و طیور و استفاده بهینه از آب، خاک و هوا و نیروی انسانی متخصص کرمانشاه داشته باشند.

وی عنوان کرد: مدت زمان زیادی است که محصولات چغندرکاران این منطقه بر روی زمین می‌ماند، اما کسی به آن توجهی نمی‌کند.

جاسمی تصریح کرد: کنترل و حمایت از صندوق‌های کشاورزان و پرداخت خسارت و خرید محصولات کشاورزی مردم کرمانشاه از جمله مسائلی است که باید سریعا در دستور کار قرار بگیرد، از وزارت رفاه و تعاون به صورت جدی انتظار می‌رود که با توجه به کثرت جمعیت تعاونی‌های مرزنشین و محروم بودن مردم این منطقه بر امور تعاونی‌های استان کرمانشاه توجه بیشتری داشته باشد. 

نماینده مردم کرمانشاه تصریح کرد: از وزارت ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم که به صورت جدی مسئله معیشت ورزشکاران و هنرمندان، قهرمانان و پیشکسوتان را در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه هنوز به ساز و کار مشخصی نرسیده‌ایم و شرایط برای مردم زلزله‌زده به شدت ناگوار است، به گونه‌ای که شب گذشته به بنده خبر دادند که یکی از جوانان تحصیلکرده زلزله‌زده‌ کرمانشاه به دلیل درخواست‌های پی در پی و بی‌پاسخی از مسئولان اقدام به خودکشی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار