آیت الله علوی گرگانی؛

وظیفه اصلی نیروی انتظامی برقراری حفظ آرامش در کشوراست

آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از یگان ویژه ناجا اظهار داشت: باید همیشه گوش به فرما رهبری بوده و بدانید طبق آیات قرآن کریم پاداش کسانی که برای حفظ آرامش و امنیت جامعه مسلمانان تلاش می‌کنند را خداوند خود خواهد داد و به این نکته در آیات و روایات تأکید فراوانی شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار جمعی از یگان ویژه ناجا که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت شناخت انسان نسبت به جایگاه و موقعیت خود اظهار داشت: باید در شناخت موقعیت خود به درجه‌ای برسیم که نتوانیم نسبت به وظایف خود کوتاهی کنیم.

وی مهم‌ترین وظیفه هر شخص را شناخت وظایف خود به‌صورت کامل  دانست و افزود: پیدا کردن معرفت نسبت به موقعیت خود آنقدر ارزشمند و مهم است که می‌توان گفت هدف از رسالت پیامبران و امامان(ع) رسیدن مردم به این معرفت واقعی بوده است.

استاد برجسته حوزه حفظ آرامش کشور را هدف اصلی این شغل دانست و تأکید کرد: باید همیشه گوش به فرما رهبری بوده و بدانید طبق آیات قرآن کریم پاداش کسانی که برای حفظ آرامش و امنیت جامعه مسلمانان تلاش می‌کنند را خداوند خود خواهد داد و به این نکته در آیات و روایات تأکید فراوانی شده است.

مرجع تقلید شیعیان  با اشاره به متون زیارت نامه‌ها تصریح کرد: حتی در متون زیارت‌نامه‌ها نیز به این معرفت اشاره‌ شده و عمل بدون معرفت هیچ‌گونه ارزشی ندارد، این معرفت در ابعاد روابط اجتماعی، خودشناسی، موقعیت‌شناسی و شرایط کاری تعریف می‌شود.

وی تنها راه رسیدن به مقام‌های والا را رسیدن به همین معرفت واقعی عنوان کرد و گفت: کسانی که تاریخ شاهد ثبت ‌نام آن‌ها بوده  و خداوند نامشان را  جاودانه کرده است به خاطر شناخت و عمل درست است و اجر واقعی چنین کسانی نزد خداوند محفوظ است.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: بعضی از مشاغل و منصب‌ها از حساسیت بالای برخوردار است و ناجا جزو این دسته بوده که موقعیت و وظیفه‌شناسی رکن مهم و اساسی در آن به شمار می‌رود.

وی با توصیه به توجه به جایگاه مهم ناجا در امنیت جامعه عنوان کرد: باید در این شغل موقعیت‌شناسی را به کمال رسانده  تا همیشه بتوانید در همه صحنه آمادگی خود را حفظ کرده تا دشمن جسارت نزدیک شدن  و برهم زدن نظم عمومی کشور را نداشته باشد.

انتهای پیام/ت

موقعیت و وظیفه‌شناسی رکن مهم و اساسی نیروی انتظامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار