ثبت تصاویر تازه از حضور گربه وحشی در منطقه حفاظت شده درونه

سرپرست حفاظت محیط زیست بردسکن از ثبت مجدد حضور گربه وحشی دراین شهرستان خبرداد.

ثبت تصاویر تازه از حضور گربه وحشی در منطقه حفاظت شده درونه  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،سعید شفیعیان گفت:با استقرار پنج دوربین تله‌ای در پنج موقعیت جدید در منطقه حفاظت شده درونه تصاویر تازه‌ای از حضور گربه وحشی ثبت شد.

وی افزود: تنوع زیستی و حضور گربه سانانی، چون یوزپلنگ، پلنگ، گربه جنگلی و گربه وحشی و ثبت گونه کمیاب شاه روباه برای نخستین بار در استان و حضور گونه هایی، چون زاغ بور بعنوان پرنده ملی ایران و گونه حمایت شده هوبره به همراه پستانداران کل و بز و قوچ و میش وحشی این منطقه را به جهت تنوع زیستی شاخص کرده است.


شفیعیان با اشاره به ویژگی نصب دوربین‌های تله‌ای گفت:تامین آب وحوش بصورت مصنوعی با آب رسانی به مناطق و تعبیه مخازن نگهداری آب و ساخت آبشخور از جمله راهکار‌های مقابله با کاهش اثرات خشکسالی بر حیات وحش می‌باشد و سالجاری با توجه به عدم بارش مناسب آبرسانی به منطقه تا پایان پاییز ادامه داشته و همچنان تا نزول رحمت الهی همچنان تداوم خواهد یافت.


وی افزود: این منطقه بر اساس شاخص‌های علمی پهنه بندی خشکسالی در رده مواجه با خشکسالی شدید طبقه بندی شده است و محیط زیست جهت مقابله با خشکسالی برنامه‌ها و اعتبارات مورد نیاز خود را برای سال آینده به مراجع ذی ربط اعلام خواهد کرد.


انتهای پیام //ز. ج
 

ثبت مجدد گربه وحشی در منطقه حفاظت شده درونه بردسکن

برچسب ها: محیط زیست ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار