رئیس کل دادگستری خراسان رضوی؛

مردم از نیروی انتظامی انتظار اقتدار دارند

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: مردم از نیروی انتظامی انتظار اقتدار دارند و از آنجائیکه مخاطب ما شهروندان هستند همه اقدامات باید مقتدرانه و در چهارچوب قانون و مبانی شرع و توأم با دلسوزی و ملاطفت باشد.

مردم از نیروی انتظامی انتظار اقتدار دارند  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام والمسلمین مظفری در همایش عمومی فرماندهان نیروی انتظامی استان خراسان رضوی افزود: پلیس و دستگاه قضایی نماد اقتدار نظام اسلامی هستند و اجرای احکام و حدود الهی تعطیل بردار نیست

وی افزود: نشاط موجود در این مجموعه بسیار ارزشمند بوده و می‌تواند موجب ارتقاء رضایتمندی مردم از نیروی انتظامی باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به شأن و جایگاه مردم در نظام اسلامی افزود: شأن نزول مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها در چنین نظامی خدمت صادقانه به مردم و برآورده ساختن انتظارات عمومی است.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی رفتار عزتمندانه را از دیگر خواست‌های مردم از تمامی مسئولان به ویژه نیروی انتظامی دانست و افزود: اقتدار، حاکمیت و عزت مفاهیمی بسیار ارزشمند هستند و در کنار یکدیگر قرار گرفتن این مفاهیم می‌تواند در عرصه عمل موفقیت‌های بزرگی را تضمین نماید.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری تاکید کرد: دستگاه قضایی، نیرو‌های نظامی و امنیتی و انتظامی مظهر اقتدار نظام هستند و این نیرو‌ها می‌بایست حافظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی باشند و این ارزش‌ها محصول پایمردی مردم و خون شهدا است.


وی با اشاره به مضمون فرمایش حضرت امام (ره) که فرمود: معیار انقلابی بودن افراد دوستی و دشمنی آمریکا با آنهاست افزود: رئیس قوه قضائیه توسط رئیس جمهور معلوم الحال آمریکا تحریم شده و ما به این تحریم‌ها که از سوی دشمنان اسلام و مردم صورت می‌پذیرد افتخار می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هیاهو‌های رسانه‌ای علیه قوه قضائیه را یکی از مظلومیت‌های دستگاه قضایی دانست و گفت:: به عنوان نمونه می‌توان به قضیه اجرای حد الهی در خصوص قطع ید یک فرد مخل نظم و امنیت عمومی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: حکم قطع ید یک حکم الهی است و حکم الهی را که نمی‌توان کم و زیاد کرد و یا بنا به درخواست بعضی از افراد یا جریانات آن را تغییر داد.

وی گفت: مجازات‌های جایگزین شأن نزول قانونی خاص خود را دارد در حالیکه حدود الهی در اختیار هیچ کس جز خداوند متعال نیست.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی گفت: مردم از ما اجرای عدالت را می‌خواهند و تمام مسئولان نیز باید حامی و پشتیبان دستگاه قضایی باشند و چنانچه برخی از اظهارنظر‌ها را از دشمن بشنویم جای گله ندارد، اما شنیدن برخی اظهارات از افراد ظاهراً مطلع و مسئول جای تعجب دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: ما مجری قانون هستیم و در راه اجرای حدود الهی اگر فدا هم شویم افتخار می‌کنیم وظیفه ما اجرای قانون است و اگر نمایندگان مجلس برای مجازات اختلاس گران هم مجازات خاصی تصویب کنند باز دستگاه قضایی مجری قانون خواهد بود.

وی یکی از افتخارات دستگاه قضایی را اصل آزادی قاضی در انشاء رأی دانست و افزود: یکی از مهمترین مبانی استقلال دستگاه قضایی همین نکته است، براین اساس هیچ فرد و مقامی نباید به خود اجازه اظهار نظر در ماهیت آراء قضایی بدهد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت امنیتی مطلوب حاکم در خراسان رضوی گفت: امنیت و آرامش امروز را مدیون بصیرت مردم و تلاش نیرو‌های خدوم نظامی، انتظامی، امنیتی و سایر مجموعه‌ها در کنار دستگاه قضایی هستیم.

انتهای پیام //ز. ج


برگزاری همایش عمومی فرماندهان نیروی انتظامی خراسان رضوی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.