پایبندی چین به تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی

آمار‌ها نشان می‌دهد چین به تحریم‌های اعمال شده بین‌المللی علیه کره شمالی پایبند بوده و به جز یک محموله کوچک سوخت جت، هیچ فرآورده نفتی به کره شمالی صادر نکرده است.

پایبندی چین به تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمار و اطلاعات نشان می دهد چین به تحریم های اعمال شده بین المللی علیه کره شمالی پایبند بوده است و به جز یک محموله کوچک سوخت جت، هیچ فرآورده نفتی به کره شمالی صادر نکرده است.

در تازه ترین نشانه از پایبندی چین به لزوم تشدید فشارها بر کره شمالی در بحبوحه تنش ها بر سر برنامه های هسته ای و موشکی این کشور، بررسی آمار و اطلاعات اداره کل گمرکات چین نشان می دهد که پکن تنها پنج تن سوخت جت به همسایه تحت تحریم خود فروخته است ولی برای سومین ماه پیاپی هیچ محموله فرآورده نفتی دیگر اعم از گازوئیل، بنزین یا سوخت های دیگر به این کشور نفرستاده است.

چین اصلی ترین منبع تامین سوخت برای کره شمالی به شمار می رود. آمار اوایل این هفته همچنین نشان می دهد میزان واردات چین از کره شمالی در ماه گذشته کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود به لحاظ ارزش دلاری از دست کم ابتدای سال 2014 رسیده است.

پکن همچنین در ماه دسامبر هیچ محموله سنگ آهن، زغال سنگ یا سرب از کره شمالی وارد نکرده است.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کره شمالی ، چین ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Qatar
سعید
۱۹:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
من بجای کره شمالی باید خشمگین باشم
با طناب پوسیده نباید در چاه افتاد
آخرین اخبار