معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری مطرح کرد؛

برای توسعه روستاهاباید ایجادشغل و درآمدزایی پایدار صورت گیرد

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری گفت :برای توسعه روستاهاباید ایجادشغل و درآمدزایی پایدار صورت گیرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضوی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اصفهان طولانی بودن بروکراسی،و نبودن مداوم و موثر مسولان بین مردم مهم ترین مانع حل مشکلات مردم و دانست افزود:بر اساس حرف رییس جمهور که توصیه به تحقق حقوق شهروندی دارد در ادارات طوری برنامه ریزی شود که ارباب رجوع بداند مشکلش چه زمانی حل می شود.

وی افزود:حل مشکلات مردم را با جناح بازی های سیاسی و طرفداری از این و آن ،گره نزنیم ،ناکارآمدی جایگزینی بی آبی، مشکل جدی تر از خود خشکسالی است که مردم آن را لمس کرده اند.

رضوی افزود:آیا سبک زندگی مدیران منطبق با ۲۰ سال پیش است که از کشاورزتوقع داریم مانند ۲۰سال پیش زندگی کند؟

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری با بیان اینکه برای حل مشکلات روستاها شرکت های دانش بنیان باید به میدان بیایند افزود: در برخی استان ها شرکت های دانش بنیان در یک هکتار زمین ۱۵۰تن گوجه با کمترین میزان آب برداشت کرده اند.

رضوی گفت:اولا مشکل آب اصفهان را شخص رییس جمهورو معاون اول میدانند و پیگیر هم هستند.

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری ادامه داد:مصوبات شورای عالی آب اجرا می شود و اصلا دغدغه نداشته باشید.

وی با بیان اینکه جمعیت روستایی استان اصفهان بیش از ۷۰۰هزارنفر است افزود:از طرح های کار افرین به شرط اجرا شدن در روستاها حمایت کامل میکنیم.

رضوی گفت:برای توسعه روستاهاباید ایجادشغل و درآمدزایی پایدار صورت گیرد.

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری ادامه داد:جاده کشی و برق کشی هرچند مهم اما همه چیز نیست مسائل معیشتی و اشتغال پایدار روستاها هم باید مدنظرباشد.

رضوی گفت:آذر ۹۵ دولت یک لایحه دوفوریتی به مجلس دادکه تبدیل به یک فوریت شد که در شهریور امسال تصویب شد که طبق آن یک ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با کارمزد صفر درصد و تسهیلات بانکی به همان میزان با عاملیت سه بانک برای حمایت از طرح های اشتغال زایی روستایی و عشایری در نظر گرفته شد .

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری افزود:در این رابطه سهم بخش های مختلف هم مشخص شده است که با اختیار استاندار میشود درصد ها برمبنای طرح ها تغییر کند.

رضوی گفت:سراغ طرح هایی بروید که درآمد زایی پایدار داشته باشد تا بتوانید اقساط بانکی خودرا پرداخت کنید.

وی با بیان اینکه محل اجرای طرح در روستا ضمانت پرداخت تسهیلات است افزود:روستایی که خانه اش سند دارد میتواند همان سند را به عنوان ضمانت قرار دهد و بانک ها حق اعتراض ندارند.

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری گفت:بانک موظف است ظرف یکماه به متقاضی دریافت تسهیلات بگوید طرح اش قبول شده است یا نه؟

وی گفت:دریافت و کارمزد وام تفاوتی بین روستایی و عشایری ندارد.

رضوی با بیان اینکه نیاز است بخش های مختلف برای سودآوری طرح ها مشاوره های رایگان بدهند افزود :ظرفیت گردشگری و صنایع دستی اصفهان میتواند یک اولویت باشد.

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری با بیان اینکه استان مازندران در نوروز سال قبل یک میلون و ۲۹۰هزارنفر خواب گردشگر در روستاهایش داشت افزود:چرا در استان اصفهان ازظرفیت گردشگری در روستاها استفاده نمی کند.

وی گفت در ادامه گفت :مدت برگشت این وام ها پس از سه سال معافیت از سال چهارم به مدت ۶سال است و طرح های مشارکتی برون گرا در اولویت پرداخت هستند.

رضوی گفت :روستا ها باید یک واحد متنوع تولیدی باشد ونباید نگاه ها فقط به دامداری و کشاورزی معطوف شود.

وی افزود:شرکت های دانش بنیان برای اجرای طرح های خود در روستاها نیاز به آورده سرمایه ۱۵ درصدی دارند .

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری ریاست جمهوری افزود: قانون به ما اجازه نداده به شهرهای بالای ۱۰هزارنفر کمکی کنیم‌ اما در هر دهستان مجتمع های آموزشی و یک ناحیه صنعتی ایجادمیکنیم.

وی بابیان اینکه در هر ۴خانوار روستایی اصفهان یک تحصیل کرده وجود دارد افزود :این ظرفیت ها باید در خود روستاها بکارگیری شوند.

وی گفت:دربخش کشاورزی،صنعت ومعدن و گروشگری کف وام ۱۰۰ میلیون تومان اما دربخش صنایع دستی کمتر از ۱۰۰میلیون تومان هم میتواند باشد.

گفتنی است شهرستان اصفهان  ۱۴شهر ،۶بخش و ۱۶۲ دهیاری دارد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه بررسی مشکلات شهرستان اصفهان

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.