معاون وزیر راه و شهرسازی:

شهرها نیازمند نگاه اجتماعی و فرهنگی هستند

‌معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز زمان آن فرارسیده است که از زاویه اجتماعی و فرهنگی به شهرها نگاه کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدسعید ایزدی ‌معاون وزیر راه و شهرسازی، امروز( 5 بهمن‌ماه)، در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و مسئولان استانی،با بیان اینکه باید تغییر در نظام بودجه و برنامه‌ریزی ایجاد کنیم، اما این تغییر به معنای انقطاع از روش‌های قبلی نیست، گفت: تغییر در نظام برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی بدون انقطاع از روش‌های قبلی نیاز است‌.

وی با بیان اینکه نمی‌شود با نوسازی بولدوزری به شهرها نگریست، تصریح کرد: اولین اقدام در سطح محلات، ایجاد فضایی برای اشتغال ساکنین محله‌ها است‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز زمان آن فرارسیده است که از زاویه اجتماعی و فرهنگی به شهرها نگاه کنیم، افزود: در حال حاضر این شیوه برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی پاسخگو نیست و به دنبال تحول هستیم‌.

ایزدی با بیان اینکه لازمه این کار، همکاری و مشارکت همه مسئولان است، خاطرنشان کرد: با هماهنگ کردن دستگاه‌ها تلاش می‌کنیم، موانع را برطرف کنیم‌.

وی با اشاره به اینکه با همکاری قوه قضاییه اقدامات خوبی انجام داده‌ایم، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نیز می‌توانند در این راه بسیار کمک‌کننده باشند‌.

ایزدی با بیان اینکه هر سه قوه باید دست به دست هم دهند تا بتوانیم شهرها و شهروندان را از این مسائل دور کنیم، افزود: باید تحرک بخشی را در بنیان‌های اقتصادی شهرها به جریان بیندازیم و این جز با تغییر در روندهای موجود میسر نخواهد بود‌.

بافت فرزان به ثمر می رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: خراسان جنوبی دارای ظرفیت های عظیم زیادی بوده اما مردم این استان در فقر به سر می برند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود ثروت های طبیعی و خدادادی، مردم در فقر و تنگدستی هستند؟ گفت: باید از بناهای ارزشمند و منحصر به فرد این استان استفاده شود.

ایزدی با اشاره به روستاهای کوچک خراسان جنوبی بیان کرد: هر کدام از شهرستان های خراسان جنوبی دارای روستاهایی با بافت ارزشی و منحصر به فرد بوده که باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد: پتانسیل ها و ظرفیت ها قابل بازگشت نیست و اگر از آن ها استفاده نکنیم، از دست خواهند رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری اظهار کرد: روند و نظام مدیریت فعلی پاسخگو جامعه کنونی نبوده و باید تغییر کند.

وی بیان کرد: متاسفانه به جز شهرستان قاین، تمامی شهرداری های خراسان جنوبی به دنبال اضافه کردن محدوده شهری هستند که باید این امر متوقف شود.

ایزدی بیان کرد: تا چه زمانی می خواهیم با استفاده از اراضی کشاورزی و طبیعی، شهرها را به طور افقی گسترش دهیم اما به ظرفیت های آن نیز توجه نکنیم؟

وی بیان کرد: شهرستان بیرجند فرصت های زیادی برای توسعه به معنای کیفی در درون دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایزدی با اشاره به پل موسی بن جعفر(ع) در بافت فرزان بیرجند بیان کرد: بازگشایی این محور را به طور قطع دنبال خواهیم کرد و محله فرزان را نیز به ثمر خواهیم رساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری اظهار کرد: مردم از بلاتکلیفی در بافت فرسوده فرزان مستاصل شده اند که باید این پروژه به سرانجام برسد.

ایزدیدر پایان گفت: مصوبات این جلسه باید تبدیل به برنامه و اجرایی شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.