معاون برنامه‌ریزی امور استان‌های و مجلس حوزه‌ هنری :

توجه به فرهنگ و ادبیات پایداری از رسالت های حوزه هنری است

معاون برنامه‌ریزی امور استان‌های و مجلس حوزه‌ هنری گفت: توجه به موضوع ادبیات پایداری از مهم‌ترین موضوع و رسالت حوزه‌ هنری است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،داود ضامنی معاون برنامه‌ریزی امور استان‌های و مجلس حوزه‌ هنری، امروز در جریان دیدار و بررسی وضعیت برنامه‌ها، تولیدات و عملکرد کارکنان حوزه‌ هنری استان کردستان در جمع کارکنان این نهاد گفت: توجه به موضوع ادبیات پایداری به عنوان مهم‌ترین موضوع و رسالت حوزه‌ هنری در این زمینه بسیار حائز اهميت است.

وی افزود: پنجمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری سال آینده برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: سال 97، از اهمیت خاصی برخوردار است چون مصادف می‌شود با چهل سالگی انقلاب و چهل‌ سالگی تأسیس حوزه هنری که با انقلاب عجین شده است .

ضامنی به كارهای انجام شده توسط حوزه هنری اشاره كرد و افزود: پروژه بازسازی پردیس سینمایی بهمن سنندج، موفقیت در تولید آثار هنری در بخش‌های مختلف، ایجاد اعتماد بین هنرمندان و مجموعه حوزه‌هنری و تبدیل حوزه‌ هنری به یک برند فرهنگی و هنری در استان و دیگر اقدامات مثبت صورت گرفته موجب شد تا مجوز راه‌اندازی دفتر شهرستان بیجار هم به این استان صادر شود و امروز ما شاهد اتفاقات بسیار خوبی هم در این شهرستان هستیم.

معاون برنامه‌ریزی امور استان‌های و مجلس حوزه‌ هنری اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعالیتی و رسالتی حوزه‌ هنری در کشور توجه به فرهنگ و مطالعات پایداری است که به عنوان يك موضوع استراتژیک‌ باید در اولویت برنامه‌ریزی مراکز استانی قرار گیرد.

وی یکی از ویژگی‌های متمایز کار در حوزه‌ هنری را عدم ورود به نظام بروکراسی رایج اداری است و در این زمینه گفت: بروکراسی به عنوان یک الزام امر خوبی است، اما درجه آن فرق می‌کند بر همین مبنا است که حوزه‌هنری به عنوان یک نهاد با نظامی ویژه و منحصر به فرد در سطح کشور توانسته است عمل نماید و امروز به عنوان «امید هنر انقلاب» معرفی می‌شود.

معاون نظارت و ارزیابی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری افزود: تمامی فعالیت‌های صورت‌گرفته در مراکز استانی حوزه‌ هنری توسط ثبت برنامه‌ها در سامانه و گزارش‌های ارائه‌ شده به صورت کاملا تخصصی ارزیابی می شود و در جشنواره پنجم تولیدات تنها آثاری مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

ضامنی با تأکید بر پروسه استعدادیابی گفت: این بخش به عنوان یکی از پیچیده‌ترین موضوعات باید مورد توجه قرار گیرد و با برنامه‌ریزی مناسب در راستای معرفی نسلی جدید از نخبگان هنری كارهای لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/د م ع

 برگزاری پنجمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.