سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در شمال و شمال غرب کشور

با ورود سامانه بارشی به كشور امروز بارش در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات غربی و مركزی البرز و به‌تدریج مناطق مركزی كشور گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به كشور امروز بارش در غرب ، شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات غربی و مركزی البرز و بتدریج منا طق مركزی كشور نیز گسترش می یابد.

در روز شنبه نیز بارش با شدت كمتر در مناطق فوق ادامه داشته و به شمال شرق كشور كشیده خواهد شد.
در روز یكشنبه بارش در دامنه‌های زاگرس مركزی و جنوبی، مركز، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و با شدت كمتری در شمال شرق، شمال غرب و غرب كشور ادامه خواهد داشت.

شایان ذكر است، افت محسوس دما از روز جمعه تا دوشنبه هفته آتی پیش‌بینی می‌شود و به سبب كاهش دما در روز شنبه بارش غالبا به شكل برف خواهد بود. انتظار می‌رود توده هوای سرد تا سه شنبه هفته آینده در كشور ماندگار باشد.

از روز شنبه تا اواخر یكشنبه در برخی مناطق بخصوص جاده های كوهستانی شمال، شمالغرب و دامنه های البرز بارش برف همراه با وزش باد موجب كولاك و كاهش دید خواهد شد.

به سبب افزایش سرعت وزش باد، روز جمعه استان‌های خوزستان و ایلام با خیزش گردوخاك مواجه می‌شوند. دریای خزر از اواخر جمعه تا یكشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز یكشنبه تا اواسط هفته آینده خلیج فارس وبه‌تدریج تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
نماز باران بخوانیم تا این بارش ها بیشتر شود
آخرین اخبار