مهمترین اخبار و رویدادهای سازمان حفاظت محیط زیست را از 30 دی تا 5 بهمن با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در هفته ای که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 

خودروسازان با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مستلزم تامین منابع مالی است تا خودروسازهای داخلی بتوانند خودروهایی با استاندارد مناسب تولید کنند.

وی با بیان اینکه مشکل خودروسازان نبود فاینایس و یا تامین کننده مالی است، افزود: شرکت های داخلی برای ساخت خودرو مناسب با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند و شرکت های خارجی نیز برای سرمایه گذاری از فاینایس خود برای شرکت ها استفاده می کنند.

 

70 درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است

مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت:  70 درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است.

 

ممنوعیت انتقال آب برای مصارف غیر شرب/ استفاده از آب شیرین‌کن‌ها در کشاورزی توجیه اقتصادی ندارد

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست  با بیان اینکه سازمان محیط زیست به هیچ پروژه انتقال آبی مجوز نداده است،گفت: انتقال آب برای مصارف غیر شرب در قانون ممنوع است و انتقال آب و استفاده از آب شیرین کن‌ها در کشاورزی توجیه اقتصادی ندارد.

 

قدمت معضل آلودگی هوا در تهران به 60 سال می رسد

محمد درویش فعال و کارشناس محیط زیست گفت: قدمت معضل آلودگی هوا به بیش از 60 سال در تهران می رسد که فکر کنم این سالها زمان مناسبی بود تا این معضل را برطرف کنند.

 

خشکسالی‌های اخیر علت اصلی پدیده ریزگردها در جنوب کشور/ بودجه سازمان محیط زیست با مصوبه مجلس هم خوانی ندارد

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس حفاظت محیط زیست گفت: خشکسالی‌های اخیر در کشورهای عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه علت اصلی پدیده ریزگردها بوده است، البته طی چند سال اخیر وزش بادهای شدید و فقدان بارش باران در استان‌های جنوبی و غربی کشور موجب بروز ریزگردها  در این مناطق شده است که این پدیده تنها مختص ایران نیست، بلکه کشور کویت را نیز فراگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار