رزاق کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نسل سوم و چهارم انقلاب، مستند «بانو قدس ایران» را دوست داشتند

مستندساز کشورمان گفت: برای من مهم و جذاب بود که نسل سوم و چهارم انقلاب، از تماشای مستند «بانو قدس ایران» استقبال کردند.

نسل سوم و چهارم مستندمصطفی رزاق کریمی مستندساز، درباره هدف و دغدغه خود از ساخت مستند سینمایی «بانو قدس ایران»، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دغدغه پس از پیشنهاد به وجود آمد. بعد از پیشنهاد مطرح شده، تحقیق و پژوهش درباره موضوع این قصه برای من جذابیتی داشت که معتقد بودم باید آن را به ثبت و ضبط رساند.

وی افزود: تحقیق درباره ساخت این مستند، مهمترین بخش آن بود. زوایای پنهان و نقاط عطف زندگی امام خمینی (ره) و همسرشان به اهمیت و جذابیت کار اضافه می‌کرد. این ها را در تحقیق و پژوهش پیدا کردیم و در نهایت منجر به ساخت مستند شد.

رزاق کریمی درباره بهترین بازخوردی که از نمایش این فیلم دریافت کرده، عنوان کرد: برای من استقبال جوانان نسل سوم و چهارم از این فیلم در جشنواره سینما حقیقت جالب بود. آنها پس از دیدن فیلم بسیار کنجکاو اتفاق ها را پیگیری می‌کردند.

وی در پاسخ به این سوال که ما به ازای رابطه امام خمینی (ره) و همسرشان را بخصوص در شرایط دشوار سیاسی آن زمان تا چه حد در جامعه امروز می‌بینیم، بیان کرد: من ابزاری نداشتم که بخواهم مستندی با چنین رویکردهایی بسازم. به نظرم در میان عوام این اتفاق بسیار مهمی است که دو نفر بالغ بر شصت سال، با نقطه نظرهای مختلف اما با عشق و علاقه خالص در کنار هم زندگی کردند و تا روز آخر هم عاشق و معشوق بودند.

این مستندساز درباره عدم تمایلش به ساخت آثار سیاسی عنوان کرد: فیلم سیاسی بد نیست؛ اما من تمایلی به ساخت فیلم آموزشی و سیاسی ندارم. ابزارش را نمی‌شناسم  و فیلم های من بیشتر انسان محور هستند.

انتهای پیام/

رزاق کریمی از چگونگی ساخت مستندی بانو قدس ایران گفت

 

برچسب ها: جشنواره فجر ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار