یزدان مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پرداخت 50 میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان دکتری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: از اول سال تحصیلی تاکنون تعداد زیادی از دانشجویان بالغ بر 50 میلیارد تومان وام دریافت کردند.

پیگیر وام شهریه دولتی برای دانشجویان هستیم/50میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان دکتری از سال تحصیلی تاکنون

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وام‌های دانشجویی مقاطع دکتری در سال 97 گفت: ما با مشکلات مقاطع دکتری آشنا هستیم به همین دلیل سعی کردیم تمرکزمان را در تامین  وا‌م‌های  دکتری بگذاریم.

پرداخت سه میلیارد و 700 میلیون تومان وام به دانشجویان دکتری در سال 93

وی ادامه داد: در سال 93 حدود سه میلیارد و 700میلیون تومان به دانشجویان دکتری وام داده شده است و در حال حاضر با تاکید جدی وزیر علوم  مبنی بر اعطای وام دانشجویی به هر دانشجوی دکتری، نفری 700 هزارتومان پرداخت می‌کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: دانشجویان دکتری می توانند از ترم اول این وام را دریافت کنند و بعد از فارغ التحصیلی و  در اقساط 60 ماهه  این وام را  پرداخت کنند.

وی در خصوص وام‌های ضروری افزود: بالغ بر 9 هزار دانشجو دکتری حدود 27 میلیارد تومان وام ضروری دریافت کردند و برای سهولت دانشجویان در گرفتن  وام  سایت از یازده بهمن به مدت یک‌ماه باز است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: چون وام شهریه در ردیف اعتبار تملک قرار دارد، هنوز اختصاص داده نشده است برهمین اساس نامه ای نیز به سازمان برنامه و بودجه نوشته و درخواست کرده ایم که هرچه زودتر وام شهریه اختصاص داده شود.

پرداخت وام شهریه به دانشجویان از طریق منابع اختصاصی

یزدان مهر گفت: ما سعی کرده ایم از طریق منابع اختصاصی این وام ها را پرداخت  کنیم و در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان که متقاضی وام شهریه بودند بالغ بر 50 میلیارد تومان از اول سال تحصیلی تا کنون دریافت کردند، در ماه جاری پرداخت سری جدید این وام‌ها را  آغاز می‌کنیم.

وی یادآورشد: البته درحال پیگیری هستیم تا وام شهریه دولتی را نیز دریافت کنیم تا بتوانیم دانشجویان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.