کزازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«ناله از نای نای» گزارش بیت های نی نامه نیست

کتاب «ناله از نای نای» درباره 18 بیت آغازین مثنوی معنوی است که «نی نامه» هم نامیده می شود.

«ناله از نای نای» گزارش بیت های نی نامه نیستمیرجلال الدین کزازی، پژوهشگر ادبی و شاهنامه پژوه در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کتابی که از وی چاپ شده، بیان کرد: واپسین کتابی که از من توسط نشر «صدای معاصر» چاپ شده کتابی با نام «ناله ای از نای نای» است. این کتاب درباره 18 بیت آغازین مثنوی معنوی است که نی نامه هم نامیده می‌شود.

وی افزود: کتاب «ناله‌ای از نای نای» گفتگویی دراز دامن در میانه من و غلامرضا خاکی است و به پرسش هایی درباره  18 بیت آغازین مثنوی معنوی پاسخ می‌دهد که آقای خاکی با من در میان نهاده است. هنوز به نوشتن کتابی نو آغاز نکرده‌ام زیرا که جستاری چند را می‌بایست می‌نوشتم، اما درباره کتاب‌هایی که به زیر چاپ رفته است باید بگویم یکی کتاب «خندستان خدایی» یا «کمدی الهی» دانته است که به گونه زیبا و چشم نواز و نفیس در همین ماه گفته شده است که توسط انتشارات معین از زیر چاپ بیرون خواهد آمد.

این پژوهشگر ادبی با اشاره به کتاب خود با عنوان «در سرزمین سایه ها» اظهار کرد: «در سرزمین سایه‌ها» گزارش سفری است که من تابستان همین سال به انگلستان و اسکاتلند داشته ام که  نشر دیباچه به زیر چاپ برده است. من یک ماه و چند روز را در این دو کشور گذراندم و به نوعی این کتاب روزنگارهای این سفر است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار