موگرینی: جنگ قدرت تعدادی اندک در افغانستان، صلح را به گروگان گرفته است

«فدریکا موگرینی» در واکنش به حمله خونین روز گذشته در کابل گفت:  جنگ قدرت شمار اندکی در افغانستان،  زندگی در صلح را به گروگان گرفته است.

موگرینی: جنگ قدرت تعدادی اندک در افغانستان، صلح را به گروگان گرفته استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «فدریکا موگرینی» در واکنش به حمله خونین روز گذشته در کابل گفت:  جنگ قدرت شمار اندکی در افغانستان،  زندگی در صلح را به گروگان گرفته است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای حمله روز گذشته در کابل را به شدت محکوم کرده و با بازماندگان قربانیان این رویداد ابراز همدردی نمود.

وی در بیانیه خود گفته است که این اقدامات، علیه مردم افغانستان و آشتی و صلح است.

فدریکا موگرینی افزوده است: «از دیر زمان، آرزوی شماری زیادی برای زندگی در صلح، توسط جنگ قدرت شمار اندکی به گروگان گرفته شده‌است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت که اتحادیه اروپا، همواره با مردم افغانستان و با حکومت این کشور که خواهان صلح هستند، همکاری کرده و به همکاری همچنان ادامه می دهد.

قابل ذکر است که وزارت صحت عامه‌ افغانستان با بیان آخرین آمار شمار قربانیان حمله انتحاری روز گذشته  در کابل اعلام کرد که که در انفجار کابل ۹۵ تن کشته و ۱۵۸ تن دیگر زخمی شده اند.

این انفجار ظهر روز گذشته در در حومه چهارراه «صدارت» در منطقه «وزیراکبرخان» توسط یک آمبولانس بمب‌گذاری شده  به وقوع پیوسته است.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار