تاج: AFC علیه قطر حکم نداده و عربستانی ها باید به این کشور بروند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کمیته اجرایی AFC برخلاف ایران علیه قطر حکم نداده بود و به همین دلیل عربستانی ها بهانه ای برای سفر نکردن به این کشور نداشتند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی تاج درباره برگزاری مراسم بدرقه تیم ملی فوتسال به رقابت های قهرمانی آسیا بیان کرد: زمانی تایلند را با ۵ گل شکست می دادیم اما اکنون این تیم را سخت می بریم. به همین دلیل نمی توان راحت از قهرمانی صحبت کرد. با این حال به قهرمانی در رقابت های قهرمانی آسیا امیدوار هستم. می خواهیم یک ساختمان خوب برای فوتسال بسازیم.

او ادامه داد: بخشی از دستگاه های ساختمان پک‌ را هم خریداری کردیم و اگر در فدراسیون فوتبال نباشیم در آینده از آن استفاده می شود. دیگران کمپ تیم ملی را درست کردند و ما از آن استفاده می کنیم و اکنون کمپ را تجهیز می کنیم تا دیگران از آن استفاده کنند. این زمین در زمان صفایی‌فراهانی افتتاح شد و دادکان آن‌ را تکمیل کرد. ما هم کمپ تیم ملی را تجهیز می کنیم.

برخلاف ایران کمیته اجرایی AFC علیه قطر حکم نداده است

تاج درباره انتقادات سعید فائقی و مصطفی هاشمی طبا از عملکرد فدراسیون فوتبال در بحث برگزاری بازی تیم های ایرانی با عربستانی ها در کشور ثالث گفت: همانگونه که محمدرضا داورزنی در این مورد صحبت کرد من هم کامل توضیح می دهم. بحث ایران و قطر برای میزبانی از تیم های عربستانی کاملا متفاوت است چراکه برخلاف ایران که ۲ سال پیش به دلیل اتفاقات تهران از سوی کمیته مسابقات و اجرایی AFC محکوم شده بود این ۲ کمیته علیه قطر حکم نداده اند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: عربستانی ها اتفاقات تهران را بهانه کرده و علیه ایران حکم گرفتند. این حکم پس از گذشت ۲ سال و نیم همچنان پابرجا است اما اقدامات لازم را انجام دادیم و حتی روزبه وثوق‌احمدی و امیر صدیقی که عضو کمیته انضباطی و بین الملل AFC هستند موضوع را پیگیری می کنند. به این دلیل میزبانی را از قطر نگرفتند که حکمی علیه این کشور نداده بودند. متاسفانه بدون اطلاع هر روز این حرف‌ها را می‌زنند. البته هاشمی‌طبا که این‌حرف ها را زده است بزرگ ماست و من جواب شما را می دهم.

عربستانی ها از قطر بهانه ای نداشتند که براساس آن بازی‌ها را به کشور ثالث ببرند

تاج با اشاره به اینکه ایران موضوع رای گیری کمیته اجرایی AFC نبوده است، گفت: کمیته اجرایی قصد داشت درباره میزبانی عربستان و قطر رای صادر کند و این رای گیری ارتباطی به ما نداشت. برخلاف ایران، عربستانی ها از قطر بهانه ای نداشتند که براساس آن بازی‌ها را به کشور ثالث ببرند. با این حال فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و وزارت امور خارجه موضوع را پیگیری می کنند تا قانون بازی در کشور ثالث لغو شود.

پرونده شکایت ایران از AFC و عربستان در دادگاه CAS مفتوح است

او درباره شکایت فدراسیون فوتبال به دادگاه CASگفت: درحالی که حدود یک سال و نیم پیش به دادگاهCAS شکایت کردیم و پرونده مفتوح است اما برخی مدام انتقاد می کنند چرا فدراسیون فوتبال شکایت نمی کند.

گزارش ناظران امنیت AFC و فیفا به سود ایران است

تاج درمورد لابی قطر برای جلب نظر AFC گفت: قطر نفوذ خوبی دارد اما موضوع این کشور ارتباطی به پرونده ایران ندارد. رای گیری برای میزبانی قطر امسال انجام شد اما رایی که علیه ما صادر شده است برای ۲ سال و نیم پیش است. البته اقدامات لازم‌ را انجام داده ایم. کمیته امنیت فیفا و AFC به تازگی وضعیت ایران را برای میزبانی ارزیابی کرده اند که گزارش آنها مثبت بوده است. ناظران امنیتی ارزیابی دقیقی انجام دادند و اگر این گزارش منتشر شود مشخص می شود که نتیجه اش مثبت بوده است. از فیفا درخواست کرده ایم گزارش را منتشر کند. هرچند ایران موضوع مورد رای گیری کمیته اجرایی AFC نبود اما موضوع مورد بحث بودیم.

از AFC خواسته ایم میزبانی ایران را در کمیته اجرایی به رای گیری بگذارد

او درباره درخواست فدراسیون فوتبال برای رای گیری مجدد در کمیته اجرایی AFC گفت: درخواست کردیم یک بار دیگر بحث میزبانی به رای گذاشته شود و اعضای هیئت اجرایی تصمیم‌گیری کنند چراکه اطمینان داریم گزارش ناظران امنیتی به سود ماست و به طور حتم آنها موضوع را به اطلاع AFC رسانده‌اند.

دخالت سیاست در ورزش برخلاف منشور فیفا است

تاج درباره اینکه بحث دخالت سیاست در ورزش برخلاف منشور فیفا است، بیان کرد: به طور کلی  بحث دخالت سیاست در فوتبال برخلاف منشور فیفا است. تمام مردم می‌دانند فدراسیون در این اتفاقات مقصر نیست و سعی کردیم روال قانونی طی کنیم. رای کمیته اجرایی که از قبل صادر شده و هنوز شکسته نشده است.

قطر همراه ایران است و به همین دلیل این کشور را به عنوان میزبان بازی هایمان انتخاب کردیم

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد برگزاری بازی تیم های ایرانی و عربستانی در قطر گفت: برای میزبانی از تیم‌های عربستانی قطر را معرفی کردیم چراکه این کشور همراه ما است. در کمیته مسابقات و کمیته اجرایی هیچ رایی مبنی بر برگزار نشدن بازی در قطر صادر نشده بود. عربستان و امارات این درخواست را مطرح کرده بودند که مورد قبول قرار نگرفت چراکه آنها نتوانستند مستنداتی ارائه دهند که قطر ناامن است اما عربستانی ها ۲ سال و نیم پیش به هر دلیلی AFC را مجاب کردند که بازی هایشان در ایران برگزار نشود. رای جدیدی علیه ایران صادر نشده اما همان رای قبلی هم باطل نشده است.

رای کمیته اجرایی AFC عام است و باید باردیگر بررسی شود

او ادامه داد: حکمی که در کمیته مسابقات در ژاپن و در کمیته اجرایی AFC با حضور اینفانتینو صادر شد یک رای عام است که به ایران هم‌ارتباط دارد و باید دوباره بررسی شود. در باره این بحث به AFC و فیفا نامه نوشتیم و پیگیر هستیم. دو وکیل انگلیسی هم گرفته‌ایم تا کارها را پیگیری کنند. همچنین وزارت خارجه هم یک سال است برای شکستن رای قبلی تلاش می کند. قرار است امروز فدراسیون فوتبال قطر اعلام کند که میزبانی از ایران را می پذیرد یا خیر. روز گذشته با شیخ حمد صحبت کردم و اگر آنها بپذیرند که از تیم‌های ایرانی میزبانی کنند باید ببینیم عربستانی‌ها چه عکس العملی نشان می دهند. اگر نپذیرند باید منتظر واکنش AFC باشیم.

امسال، سال تعامل تیم ملی و باشگاه ها است

تاج درباره اظهارات اوسیانو کروز مبنی بر اینکه بازیکنان ملی پوش حق ندارند در دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند، تصریح کرد:‌در روزهای اخیر جلسه مفصلی با کی‌روش داشتم او نگفته که ملی‌پوشان حق ندارند در لیگ قهرمانان شرکت کنند. هم باشگاه‌ها باید به تیم ملی کمک کنند و هم تیم ملی وضعیت باشگاه ها را درک کند.  امسال سال تعامل است و این‌امر باید جدی پیگیری شود. از مدیران و سرمربیان باشگاه‌ها که به تیم ملی بازیکن می‌دهند تشکر می‌کنم که با تیم ملی همکاری می کنند.

او درمورد آخرین وضعیت بازی های دوستانه تیم ملی اظهار کرد: به طور حتم  هر بازی که قطعی شود از طریق بیانیه فدراسیون اعلام می کنیم.

از عملکرد کی روش راضی هستیم و مشکلی با پرداخت مبلغ قرارداد او نداریم

تاج درباره قرار گرفتن نام‌ کارلوس کی روش در جایگاه ششم گران ترین مرییان جام جهانی گفت: قرارداد کی‌روش برای هفت سال قبل است که منتشر شده است. از عملکرد او کاملا راضی هستیم و قراردادش هم همانی است که منتشر شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد دلیل اعزام رئیس هیئت فوتبال فارس با تیم ملی فوتسال به چین تایپه گفت: این مسئله‌در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شده و تمام کسانی که قرار است به چین تایپه بروند با دلیل می‌روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار