شورای علمای افغانستان «طالبان» را محکوم و موضع «ترامپ» علیه این گروه را اشتباه خواند

شورای علمای افغانستان امروز (سه شنبه 10 دلو) در یک نشست خبری ضمن محکوم کرن طالبان اعلام کردند که موضع ترامپ علیه طالبان نادرست است.

شورای علمای افغانستان «طالبان» را محکوم و موضع «ترامپ» علیه این گروه را اشتباه خواندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای علمای افغانستان امروز (سه شنبه 10 دلو) در یک نشست خبری ضمن محکوم کردن طالبان اعلام کردند که موضع ترامپ علیه طالبان نادرست است.

شورای علمای افغانستان گفتند که طالبان به گونۀ روشن با حمله‌های اخیرشان در کابل و بخش‌های دیگر کشور ثابت ساختند که صلح نمی‌خواهند زیرا در حمله‌های آنها مردمان بی‌گناه قربانی می‌شوند.

مولوی قیام الدین کشاف، رئیس شورای علمای افغانستان، در این نشست گفت که مردم باید دشمنان شان را خوب بشناسند و در برابر آنان متحد شوند.

رییس شورای علمای افغانستان حمله‌های طالبان را جنگ روشن این گروه علیه مردم خواند. 

وی فتوای اخیر عالمان دین را در پاکستان را نه یک فتوا بلکه ابلاغیۀ ناقص خواند و گفت که در آن حمله‌های انتحاری تنها در پاکستان حرام گفته شده است. 

وی همچنین از مردم خواست که برای کمک به قربانیان حمله‌های اخیر در این کشور، خون اهدا کنند.

رییس شورای علمای افغانستان در پاسخ به پرسشی درباره موضع شورای علمای افغانستان در برابر گفته‌های اخیر دونالد ترامپ خطاب به طالبان گفت که این شورا به صلح و راه حل این مساله از طریق گفتگو باور دارد نه جنگ. 

پیش از این، ترامپ در دیدار با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در کاخ سفید گفت که طالبان مردم را چپ و راست می‌کشند و آمریکا در حال حاضر نمی‌خواهد با این گروه گفتگو کند.
 
گفتنی است که در چند روز گذشته، طالبان حمله‌های‌شان را بر شهر کابل افزایش داده‌اند. در یک هفتۀ اخیر، دستکم ۱۵۰ تن در اثر این حمله‌ها تنها در کابل جان باختند و بیش از ۲۵۰ تن دیگر زخمی شدند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار