سوگواری ایام فاطمیه اول در چهارمحال و بختیاری

آیین‌های سوگواری ایام فاطمیه اول در استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با ایام سراسر حزن و اندوه فاطمیه و سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، آیین‌های سوگواری و عزاداری در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

سیاه پوش کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، خیابان‎ها، معابر و سر‎‌درب منازل و برپایی مجالس روضه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی با شرکت اقشار مختلف مردم و با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) از برنامه‌های این ایام می‌باشد.

اجرای تعزیه، جلسات روضه خوانی در منازل، و تهیه و توزیع غذا‌های نذری از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه در استان به شمار می‌رود.

فردا چهارشنبه ۱۳ جمادی الاول ۱۴۳۹ هجری قمری برابر با ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ هجری شمسی به روایتی سالروز شهادت جانسوز حضرت صدیقه کبری (س) است.

در مورد تاریخ شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چند روایت وجود دارد که بنا بر روایتی ۷۵ روز پس از رحلت پدر گرامیشان حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در ۱۳ جمادی الاولی (که نظر اهل سنت نیز بر همین تاریخ است) و به روایت مشهورتری ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) مطابق با روز سه شنبه سوم جمادی الثانی در سال یازدهم هجری ـ در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌گذشت ـ می‌باشد.

انتهای پیام/ش

چهارمحال و بختیاری سوگوار حضرت فاطمه زهرا (س) شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار