فراخوان نهمین جشنواره استانی«شعر و داستان جوان سوره» در کردستان منتشد

فراخوان نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره، یادواره استاد سید محمود گلشن کردستانی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان اعلام شد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهزاد کرم اللهی مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کردستان در جمع خبرنگاران، ضمن اعلام این فراخوان گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره را فروردین ماه 97 در رده سنی زیر 30 سال در سنندج برگزار می کند .
وی با اشاره به هشت دوره گذشته جشنواره افزود: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش های اسلامی معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب، ارج نهادن به شخصیت علمی و ادبی زنده یاد استادسید محمود گلشن کردستانی از بزرگان عرصه ادبیات این سرزمین بخشی از اهداف مدنظر این جشنواره است.
وی عنوان کرد: این جشنواره در دو بخش داستان (کردی و فارسی) و شعر (کردی و فارسی) برگزار می شود که در بخش شعر و داستان با زبان کُردی تمامی شاعران و داستان نویسان کُرد زبان از سراسر ایران می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند .
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کردستان موضوع جشنواره را در دو بخش آزاد و ویژه عنوان کرد که در بخش ویژه آثاری با موضوعات مربوط به خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، وحدت اسلامی و سبک زندگی اسلامی مورد بررسی و داوری قرار می گیرد .
وی در خصوص شرایط جشنواره تصریح کرد : هر هنرمند می‌تواند در بخش شعر و داستان حداکثر سه اثر را ارائه کند که هر اثر باید مجزا در قالب فایل word و با اندازه قلم 14 و نوع قلم B Mitra بر روی لوح فشرده به همراه نسخه چاپی ارسال شود .
کرم اللهی ادامه داد: برای تسهیل در امر داوری، شاعران و نویسندگان که چندین اثر دارند باید هر اثر خود را در صفحات جدا از هم چاپ و در 3 نسخه ارسال کنند و صفحات متون باید بدون ذکر نام و مشخصات صاحب اثر ارسال شود .
وی با اشاره به اینکه حضور راه یافتگان بخش نهایی در مراسم اختتامیه و شرکت در کارگاه ها ضروری بوده و عدم حضور صاحبان آثار به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد؛ در خصوص مقررات عمومی جشنواره نیز گفت : حداکثر سن شرکت کنندگان تا زمان برگزاری جشنواره 30 سال تمام تعیین شده است و دبیرخانه جشنواره در صورت صلاحدید آثار منتخب را با نام صاحب اثر چاپ خواهد کرد .
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کردستان با اشاره به اینکه هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌ها شرکت کند، ذکر کرد: پس از پایان جشنواره آثار ارسالی به شرکت کنندگان عودت داده نمی‌شود و دبیرخانه جشنواره از دریافت آثار ارسال شده بعد از موعد مقرر معذور است .
وی در خصوص تقویم برگزاری جشنواره گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان روز پنج شنبه 17 اسفند ماه 96 است و پس از بررسی آثار توسط هیئت بازبین راه یافتگان بخش نهایی جشنواره 15 فروردین 97 معرفی می شوند تا جهت حضور در بخش نهایی و رقابتی جشنواره که طی دو روز چهارشنبه 22 و پنج شنبه 23 فروردین ماه 97 در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود حضور به هم رسانند .
وی در خصوص نحوه داوری گفت: در این دوره از جشنواره بخشی از امتیاز توسط داوران در زمان برگزاری و خوانش آثار توسط شرکت کنندگان لحاظ می شود و به همین دلیل حضور شرکت کنندگان بخش نهایی در دور روز برگزاری جشنواره الزامی است.
کرم اللهی در خصوص جوایز جشنواره هم عنوان کرد: در این دوره علاوه بر اختصاص جوایز ویژه به نفرات برگزیده، آثار برتر جشنواره در دو بخش شعر و داستان توسط حوزه هنری استان چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت .
وی در پایان با اعلام آدرس دبیرخانه به نشانی سنندج – خیابان فلسطین (ژاندارمری)- روبروی فرمانداری شهرستان سنندج – حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و کدپستی 6616653348، خاطرنشان کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 33243624،33227125 با پیش شماره 087 تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/م

برگزاری نهمین جشنواره استانی«شعر و داستان جوان سوره» در کردستان

برچسب ها: جوانان ، جشنواره فجر ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.