حجت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تحول فرهنگی‌ در تپه‌های عباس‌آباد محصول‌ رویکرد‌ انقلابی‌ جمهوری اسلامی است‌

معاون شهرسازی‌ شهرداری تهران‌ با اشاره به رشد فرهنگی تپه‌های عباس‌آباد گفت: در دوران جمهوری اسلامی این منطقه‌ از با‌غ کتاب‌، کتابخانه‌ ملی‌،موزه دفاع مقدس‌ و غیره برخوردار شده است.

تحول فرهنگی‌ تپه‌های عباس‌آباد محصول‌ رویکرد‌ انقلابی‌ جمهوری اسلامی است‌مهدی حجت‌ معاون شهرسازی‌ شهرداری تهران‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص توسعه شهر تهران که در دوران پس از انقلاب شکل گرفته و در صورت‌ ادامه نظام ستم‌شاهی شاهد این پیشرفت ها نبودیم، اظهار کرد: مهمترین‌ دستاورد شهری در دوران بعد از انقلاب‌ رسیدگی‌ به مستضعفان‌ بود و اکنون شاهد هستیم‌ که اختلا‌ف میان شمال و جنوب شهر نسبت به اول انقلاب بسیار کاهش یافته است.

معاون معماری و شهر‌سازی شهرداری تهران با اشاره به اماکن جنوب تهران گفت: این مناطق از نظر امکانات تفریحی‌ و فضای سبز شرایط‌ بهتری پیدا کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه این تغییرات مسئله‌ای مهم است، بیان کرد: جهت‌گیری‌هایی که در وضع قانون و طرح جامع و تفصیلی‌ صورت گرفته‌ ،جهت‌گیری‌هایی است که به صورت قانونی بر آن تأکید شده تا همه مناطق از سطح‌ حداقلی‌ خدمات شهری برخوردار باشند.

 وی با بیان اینکه تمام این جهت‌گیری‌ها محقق نشده، خاطرنشان کرد:  تعداد مدارس، فضای سبز، مراکز آموزشی، تفریحی‌، مساجد و مراکز دینی در دوران پس از انقلاب نسبت به دوران ستم‌شاهی اختلاف فاحش دارد.

 حجت با اشاره به اینکه در دوران پهلوی مناطق مرکزی به خاطر فرهنگ مردم به صورت‌ خودجوش از اماکن دینی برخوردار بودند، گفت: اما مناطقی‌ که جدید تأسیس شده بودند هرگز دارای مسجد و حسینیه‌ نبودند و از سویی دیگر مناطق مرکزی هم از فضای سبز‌ و اماکنی‌ که ویژگی‌ فرهنگی و تفریحی داشته باشند محروم بودند و نقاط‌ مرفه‌ شهر نقاطی بودند که از امکانات فضای سبز و باغ برخوردار بودند.

 وی تصریح کرد: گرایش موجود در نظام شاهنشاهی‌ سبب به وجود آمدن همه این اختلافات شده بود تا یک عده در بخشی از شهر از خدمات برخوردار بوده و عده‌ای دیگر محروم باشند.

 حجت با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی به طبقات محروم توجه زیادی شده، بیان کرد: به دلیل جنگ‌ و محاصره‌ اقتصادی‌ در تحقق اهداف خیلی موفق نبودیم‌ و فقط توانسته‌ایم‌ به 40 درصد از آنچه‌ را که‌ برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم، دست یابیم.

 وی افزود: در دوران جمهوری اسلامی فضاهای‌ سبز گسترش یافت‌ و تأسیسات فرهنگی مانند کتابخانه‌ها رشد چشمگیری‌ داشت.

مصلی نقطه عطف بزرگ در شهر تهران است

 حجت‌ با بیان اینکه در حال حاضر بخش کمی از مصلی تهران قابل بهره‌برداری است، گفت: اگر مصلی‌ به صورت کامل مورد بهره‌برداری‌ قرار گیرد می‌تواند به عنوان یک نقطه عطف بزرگ در شهر تهران عمل کند.

 وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده‌ برای‌ تبدیل‌ تپه‌های عباس‌آباد به قطب فرهنگی تهران‌ گفت: ما در عباس‌آباد موزه دفاع مقدس، کتابخانه ملی، باغ کتاب و مراکز تفریحی مانند بوستان حضرت ابراهیم و پل طبیعت را داریم و تمام اینها در دوران جمهوری اسلامی ایجاد شده است‌.

 حجت با اشاره به دریاچه‌ چیتگر‌ در غرب تهران گفت: همه این موارد برای رفاه مردم ایجاد شده است.

 وی با اشاره به رشد خطوط مترو‌ گفت: پیش از انقلاب با طرحی که توسط یک شرکت فرانسوی ارائه شده بود فقط 4 خط مترو وجود داشت ولی در دوران جمهوری اسلامی 3 خط دیگر طراحی شد و ما الان‌ شاهدیم‌ که شهروندان از 7 خط مترو برخوردار هستند.

 انتهای پیام‌/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار