دستگیری شکارچیان سنجاب ایرانی و عاملین آتش زدن درختان زاگرس +تصاویر

شکارچيان سنجاب ايراني و عاملين آتش زدن درختان زاگرس توسط مامورين يگان حفاظت محيط زيست ثلاث باباجاني دستگير شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ جهانگير اميری سرپرست اداره محيط زيست شهرستان ثلاث باباجانی گفت : پس از انتشار تصاويری از آتش زدن درختان مبنی بر شکار سنجاب در فضای مجازی، ماموران يگان حفاظت محيط زيست ثلاث باباجاني پس از بررسي موضوع، اين شکارچيان متخلف را شناسايي و در منطقه شيخ صله دستگير کردند.

دستگیری شکارچیان سنجاب ایرانی و عاملین آتش زدن درختان زاگرس +تصاویر
وي افزود : اين دو شکارچي متخلف در مناطق جنگلي اين شهرستان و در ارتفاعات تاريکه با سوراخ کردن و آتش زدن درختان بلوط لانه سنجاب ها را تخريب کرده و سپس آنها را شکار مي کردند که در جريان اين تخلف يک بطانه سنجاب ايراني، آلات و ادوات صيد و زنده گيري از متخلفين کشف و ضبط گرديد.

اميري افزود : پرونده متخلفين پس از وصول ضرر و زيان وارده به محيط زيست جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي ارجاع گرديد و سنجاب زنده گيري شده با مکان يابي مناسب توسط مأمورين يگان حفاظت به محلي امن منتقل و در آنجا رهاسازي شد.

دستگیری شکارچیان سنجاب ایرانی و عاملین آتش زدن درختان زاگرس +تصاویر


جهانگير اميري در خصوص سنجاب ايراني گفت : شهرستان ثلاث باباجاني از زيستگاه هاي مهم و با ارزش سنجاب ايراني است که هر ساله سوداگران حيات وحش اقدام به زنده گيري و قاچاق اين گونه با ارزش مي کنند. اين حيوان بسيار فعال و چابک است.

وی ادامه داد:متوسط الجثه بين 20 تا 25 سانتي متر طول دارد، موهاي پشتي آن خاکستري متمايل به قهوه اي بوده و زير بدن جانور زرد رنگ و موي سر و پشت دم قرمز حنايي دارد.

امیری افزود: سر و دم قرمز رنگ سنجاب ايراني مشخصه اي است که اين پستاندار را از ديگر سنجاب هاي موجود در ايران متمايز مي سازد، اين جانور از ميوه هايي مانند توت، مغزهايي همچون گردو، بادام و بلوط ،جوانه ها و پوست درختان تغذيه مي کندو دانه هايي مانند بلوط را در زير خاک پنهان مي سازد که اين کار کمک فراواني به رشد و تجديد حيات جنگل هاي بلوط در غرب ايران مي کند.

سرپرست اداره محيط زيست شهرستان ثلاث باباجاني درپايان از همکاري و همراهي دوستداران محيط زيست مخصوصا پرسنل اداره منابع طبيعي شهرستان در شناسايي و دستگيري اين شکارچيان متخلف قدرداني کرد و از عموم مردم و دوستداران طبيعت خواست جهت حمايت وحفاظت زيستمندان به محض مشاهده هر گونه تخلف زيست محيطي مراتب را از طريق شماره تماس 08346724955 به اين اداره گزارش نمايند .

انتهای پیام/ز

شکارچیان سنجاب دستگیر شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار