اراکی در حاشیه اردوی آموزشی اتحادیه انجمن‌های مستقل؛

پیروزی انقلاب اسلامی، از درخشنده‌ترین پیروزی‌های اسلام ابراهیمی بر استکبار است/ اسرائیل یک گروه تروریستی‌ می‌باشد که بر سرزمینی تسلط پیدا کرده است

پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از درخشنده‌ترین دوره‌های پیروزی اسلام ابراهیمی است بر طغیان و استکبار/ اسرائیل یک گروه تروریستی‌ می‌باشد که بر سرزمینی تسلط تروریستی پیدا کرده است

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اسرائیلی‌ها یک گروه تروریستی هستند که بر یک سرزمینی تسلط تروریستی پیدا کردند و یک منطقه را دچار ناامنی می‌کنند. 

به گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی تقریب در کنفرانس دانشجویی حمایت از انتفاضه فلسطین که در حاشیه اردوی آموزشی تشکیلاتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد، با طرح این سوال که آیا نماد استکبار در منطقه ما رژیم غاصب اسرائیل است و آیا تضاد ما تضاد پایان یافتنی است؟ گفت: ادعای ما این است که این تضاد تضادی است سرنوشت ساز، یعنی یا ما باید باشیم یا آنها.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این تضاد، تضاد شرعی نیست. به تعبیر ما تضاد تکوینی است نه تضاد تشریعی. تضادی است که جبر صحیح تاریخ را به همراه دارد. هویت اسلامی هویت خضوع برای خداست و به عنوان جامعه مسلم تنها هویت ما خداست، جامعه اسلامی یعنی ما فرمانروایی غیر خدا را نمی‌پذیریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اضافه کرد: ما در برابر فرمان خدا صد در صد تسلیم هستیم. این تعریف هویت اسلامی‌ است و این تعریف لااله الا الله است که می‌گوییم در برابر هیچ فرمانروایی جز خدا سر تسلیم فرود نمی‌آوریم. پشت سر همه اینها علم و برهان و دلیل قرآنی وجود دارد و خطابه نیست. این هویت، هویت پایدار است که هویت همیشه پیروز و مقاوم است.

وی ادامه داد: آنهایی که با درس مقاومت آشنا نیستند از این هویت تهی هستند. این هویت شکست ناپذیر است و در چند جای قرآن به آن اشاره شده که آنهایی(منافقین) که با سنت‌ها الهی اشنایی ندارند همیشه امیدوارند که جبهه حق را بتوانند شکست دهند و همیشه منتظرند جبهه مقاومت میدان را خالی کنند، در حالی که جبهه مقاومت میدان را خالی نمی‌کند و تا روز پیروزی پایداری می‌کند.

اراکی با بیان اینکه قرآن کریم ما را به یوم الفتح وعده داده، گفت: انتظار یعنی انتظار یوم الفتح، یوم الفتح؛ یعنی فتح توسط جبهه مقاومت (هویت اسلامی). خداوند به ابراهیم فرمود اسلام و هویت اسلامی را بپذیر و او پذیرفت و فرمود: « اسلمت»، قرآن کریم این اسلمت ابراهیمی را توضیح می‌دهد که در قرآن دو گونه اسلام آمده است: یک اسلام، اسلام عربی است، اسلام به زبان است.

وی افزود: این اسلام به زبان همان اسلامی است که در لحظه های سخت عقب نشینی می‌کند و دست مذاکره را با استکبار که هیچ نقطه اشتراکی با آنها نداریم و در تضاد یکدیگر هستیم، می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب ادامه داد: هویت ما هویت، ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی است. تفسیر وجودی ما نفی استکبار است، تفسیر وجودی استکبار نفی خدا و فرمانروایی خدا است، هویت ما هویت اسلام ابراهیمی است. همان اسلامی که در سوره صافات مفهومش تعریف شده و مصداقش (تجربه عینی) نشان داده شده است.

وی تصریح کرد: خداوند فرمانروا است، یعنی همه کار دست اوست. اگر ما احساس ضعف کنیم از اینکه ما را تحریم کردند، پس چه خواهد شد؛ چه بلایی سرما خواهد آمد؟ اگر بخواهیم نگران شویم روحیه هویت اسلام محمدی نیست و تعارف هم ندارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: در روایات داریم که حضرت جبرئیل، براق را آورد. حالا این چه مرکبی است، ما نمی‌دانیم این مرکب چیست، اما یک مرکب آسمانی است. حضرت ابراهیم و هاجر و اسماعیل خردسال را سوار براق کرد، آنها از بالا زمین را می دیدند، ابراهیم گاهی به اوقات خوش آب و هوا می‌رسید، نقاط سرسبز و پر آب را می دید به جبرئیل می‌گفت اینجا مناسب است ما فرود بیایم، می‌گفت: « نه اینجا نیست»، رفتند تا به جایی رسیدند تا چشم کار می‌کرد صحرای خشک بی آب و علف، در وسط این صحرا به جبرئیل دستور رسید: «اینجاست آنجایی که باید فرود آیید».

آیت الله اراکی اظهار کرد: این است روحیه اسلام ابراهیمی. در آن صحرای خشک بی آب و علف گفت همینجا باید فرود بیایید، بعد ابراهیم زن و فرزندش را گذاشت و بعد دستور رسید اینها را رهاکن و برگرد به خانه خودت فلسطین.

وی تاکید کرد:‌ مقاومت همین است، مقاومت تحریم دارد، مقاومت ممکن است با گرسنگی همراه شود. مگر اصحاب رسول خدا در شعب ابی طالب چندسال گرسنگی نکشیدند؟ مگر آنها تحریم نشدند؟ مگر آنها محاصره اقتصادی نشدند؟ مگر برای ما محاصره اقتصادی تازگی دارد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام ابراهیمی در دوره‌های تاریخی در چند دوره پیروزی‌های درخشانی داشته، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از درخشنده ترین دوره‌های پیروزی اسلام ابراهیمی  بر طغیان و استکبار است. انقلاب پیروز شد، مردم پیروز شدند. شاید خیلی از جوان‌ها زمان انقلاب نبودند، زمان انقلاب یکسال مردم در محاصره کامل قرار گرفتند اعتصاب شده بود و نفت نبود.

اراکی ادامه داد: آن زمان سال بسیار سردی بود من یادم می‌آید آن سال هیچ چیزی برای گرم کردن خودمان نداشتیم، تازه هم ما ازدواج کرده بودیم، می‌خواستیم اتاقمان را گرم کنیم نه نفتی بود نه بخاری. مقداری خار و خاشاک جمع کردیم و روی یک سینی گذاشتیم و آن را آتش زدیم تا بتوانیم اتاق را گرم کنیم. وضعیت مردم اینگونه بود.

وی گفت: امروز هم ما یقین داریم به اینکه فلسطین پیروز است. مردم فلسطین پیروز خواهند شد. دلیل این پیروزی هم روشن است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: دلیل اول ما خود این مقاومت مردم فلسطین است که تا کنون مقاومت فلسطین ادامه دارد. اینکه جریان مقاومت زنده و فعال مانده نشان دهنده آن است که این جریان، جریان پایداری است و تا لحظه پیروزی خاموش نخواهد شد.

اراکی با بیان اینکه حتما اسرائیل نابود شدنی است، ادامه داد: اخیرا قرار بود برای شرکت در کنفرانسی به برزیل بروم، این صهیونیست‌ها که شنیدند من می‌خواهم آنجا بروم، ترسیدند. نمی‌دانم چرا اینقدر از ما وحشت می‌کنند و از دو هفته قبل ورود من به برزیل؛ سراسر برزیل بلکه دنیا را از تبلیغات پر کردند که یک کسی دارد می‌آید برزیل که می‌گوید باید اسرائیل نابود شود و می‌خواهد بین ملت ها و بین قومیت ها تفرقه ایجاد کند. لذا تلاش کردند که دولت برزیل ما را نپذیرد.

وی گفت: اسرائیل به عنوان یک دولت وجود ندارد و نیست. چیزی که نیست فقط نامش وجود دارد. هر دولتی سه رکن دارد یکی حاکمیت، ملت و سرزمین. این دولتی که نامش اسرائیل است سرزمینش کجاست، حدودش در کجاست؟ نه تنها خودش نمی داند بلکه سازمان ملل هم نمی داند.

اراکی اظهار کرد: اسرائیل اصلا سرزمینی ندارد. ملت اسرائیل هویتش چیست، کجایی هستند، آیا مال خود فلسطین هستند؟ آیا روسای آنها مال فلسطین است؟ هیچ کدام از آنها فلسطینی نیستند، ملتی در آنجا وجود ندارد. یک قدرتی که از زمانی که بوجود آمده هم با مردم داخل سرزمین در حال جنگ است، هم با دیگران و این نشان می‌دهد حکومت مستقری ندارد. دولتی به نام اسرائیل وجود ندارد که حالا بگوئیم نباشد.

وی گفت: آنچه که می‌گوییم نباشد یک گروه تروریستی است که یک منطقه‌ای را سراسر به منطقه ی نا امن تبدیل کرده اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار کرد: اینها یک گروه تروریستی هستند که بر یک سرزمینی تسلط تروریستی پیدا کردند و یک منطقه را دچار ناامنی می‌کنند و لذا ما وظیفه خود می‌دانیم برای دفاع از بشریت، برای دفاع از امنیت مردم منطقه، برای دفاع از امنیت جهانی با این رژیم بجنگیم تا ازبین برود.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب و تشکل ها ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار