آموزش‌وپرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از جزئیات آزمون استخدامی جدید در آموزش‌وپرورش تا پیگیری پاداش پایان خدمت فرهنگیان

آموزش و پرورش در هفته گذشته با رویداد‌های متنوعی مواجه بوده که به برخی از این اخبار اشاره می‌شود.

از جزئیات آزمون استخدامی جدید در آموزش‌وپرورش تا پیگیری پاداش پایان خدمت فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون زمان آزمون استخدامی جدید ، اما و اگرهای جذب سرباز معلم و دستاوردهای آموزشی و پرورشی بعد از انقلاب همراه بوده است.

آخرین جزئیات از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مورد برگزاری آزمون استخدامی جدید برای متقاضیان ورود به حرفه معلمی و جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش اظهار کرد: با سازمان اداری و استخدامی برای برگزاری این آزمون رایزنی‌های اولیه انجام شده و مقدمات کار را آماده کرده ایم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به هماهنگی اولیه‌ای که با سازمان اداری و استخدامی داشتیم اگر این هفته سهمیه‌هایی برای جذب نیروی انسانی از سوی این سازمان به آموزش و پرورش اعلام شود، فراخوان جذب نیرو را در این هفته خواهیم داد.

درخواست جذب 7 هزار سرباز معلم برای سال تحصیلی آینده

علی اللهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره جذب سرباز معلم برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: با دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری و و ستاد کل نیروهای مسلح مذاکراتی‌ داشتیم و بر این اساس درخواست 7 هزار سرباز معلم برای سال 97 داریم.

وی ادامه داد: هیچگونه حذف یا محدود کردن سرباز معلم برای سال آینده صحت ندارد و در تمامی مناطق کشور بر اساس نیاز سرباز معلم به خدمت گرفته می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سرباز معلمان درصد قابل قبولی از دانش آموزان در مناطق مختلف کشور زیر پوشش تحصیلی می‌دهند ، بنابراین ضرورتی‌ برای حذف آن‌ها وجود ندارد.

پیگیر پاداش پایان خدمت معلمان هستیم

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره پیگیری پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته عنوان کرد: رایزنی هایی با رئیس مجلس در این مورد داشتیم و کاملا شرایط برای وی تشریح شد تا تدابیری جهت پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اندیشیده شود.

وی ادامه داد: محل جدیدی برای تامین پاداش پایان خدمت در نظر گرفته شده است که اگر در صحن به تصویب برسد با توجه به پیگیری که همه نمایندگان مجلس داشتند، امیدوارم مشکلی نداشته باشیم.

برنامه‌های کنکورمحور مراکز آموزشی در دوره ابتدایی محدود می‌شود

مجید طهرانیان مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی درباره رسیدگی به وضع مراکز آموزشی با توجه به مطرح شدن موضوع حذف کنکور اظهار کرد: تا زمانی که کنکور برقرار است نمی‌توان تست زنی و آزمون‌ها را حذف کرد زیرا افرادی علاقه‌مند به پیشرفت در زمینه کنکور هستند که باید از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه کنکور در اصل باید هنگام اتمام دوره متوسطه باشد، ادامه داد: موضوعاتی که مبنی بر برگزاری آزمون‌های استاندارد و مواردی‌ از این قبیل مطرح می‌شود و حتی گاهی هماهنگی چندانی با نظام تعلیم و تربیت ندارند باید فقط در این مقطع وجود داشته باشد و به مقاطع تحصیلی پایین تر توسعه پیدا نکند.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی بیان کرد: به تدریج محدودیت‌هایی برای مراکز آموزشی که صرفا با هدف توسعه کنکور در مقاطع متوسطه اول و ابتدایی فعالیت می‌کنند، در نظر می‌گیریم تا در مواردی‌ که خدمات مراکز با اصل تعلیم و تربیت منافات‌ دارند مقابله کنیم.

پیش بینی اعتبار ساخت مدرسه در مناطق محروم

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در بخش خبری ۲۱ با اشاره به برخی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان یکی از مهم ترین برنامه های ما بوده است البته در این زمینه نقایصی داریم و در حال رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: مهم ترین موضوعی که به دنبال آن هستیم توسعه عدالت آموزشی است که قدم های خوبی در این زمینه برداشتیم و اجرای برنامه هایی را در این راستا کلید زده ایم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: موفق شدیم بیش از ۲۰۰هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را در مناطق محروم و مرزی به مدرسه و تحصیل برگردانیم و برای افزایش پوشش تحصیلی، مدرسه سازی، توسعه مدارس غیردولتی و انعطاف در پذیرش دانش آموزان در دستور کار بوده است.

بطحایی عنوان کرد: در بودجه سال آینده اعتبار قائل توجهی به مدرسه سازی در مناطق محروم اختصاص پیدا کرده است که امیدواریم این بودجه در مجلس به تصویب برسد.

وی درباره تامین اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان اظهار کرد: کمیسیون تلفیق پیگیر این قضیه بوده و ردیف بودجه جدیدی از محل یک درصد درآمد شرکت های دولتی به این موضوع اختصاص یافته است و با تبصره هایی الحاقی به آن امیدواریم تاخیر در پرداخت‌ها جبران شود.

ریاست دانشگاه فرهنگیان تهدید به استعفا کرد

حسین خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان در برنامه استودیو الفبا درباره روند فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان با ذکر روایتی از پیامبر اکرم (ص) در مدح تعلیم و تربیت عنوان کرد: آموزش در بسیاری از نیازهای اولی تر است و اگر آموزش صحیح داشته باشیم در کشور می توان به فرمانروایی علمی و فناوری رسید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه این دانشگاه تربیت کننده مردان آیندگان است، تصریح کرد: این دانشگاه ۹۸پردیس دارد و باید نگاهی فاخر به روند فعالیت‌های آن داشته باشیم و یکی از خیزهای بلند این دانشگاه پذیرش ۲۵هزار دانشجو معلم در مهر ۹۷ داریم.

وی افزود: این اعلام آمادگی باتوجه به نیازهای آموزش و پرورش و اعلام آن جذب می شود و البته باید ردیف های استخدامی برای این تعداد دانشجو معلم دریافت شود.

خنیفر با اشاره به اینکه ردیف های استخدامی باید توسط سازمان اداری استخدامی تخصیص یابد، گفت: امیدواریم تخصیص ردیف ها پیش از اتمام سال باشد تا زمان لازم برای برنامه ریزی داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: یک میلیون متر مربع فضای آموزشی داریم که ۳۰۰هزار متر مربع نیازمند بهسازی و بازسازی است و نیازمند شش ماه فرصت هستیم تا خانه تکانی در پردیس ها داشته باشیم؛ از عید این این کار انجام می شود تا در سال ۹۷خیز بلندی برداریم.

تلاش برای بهبود شاخص‌های طرح تدبیر در مدارس ابتدایی

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در خصوص جلسه ای که با معاونت متوسطه به منظور هم افزایی 2 طرح تعالی و تدبیر برگزار شده است، عنوان کرد: قصد داریم با همفکری در مورد طرح تدبیر و تعالی، شاخص های برون داد را بهبود ببخشیم و با توجه به اقتضائات در نظر داریم تا با بهره مندی از نظرات اساتید دانشگاهی و تشکیل کارگروه ‌ تخصصی روی این موضوع بررسی شود.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی طرح تدبیر در مدارس ابتدایی اجرا می شود که ابزار خوبی برای مديران این مقطع تحصیلی به شمار می‌آید تا به طور هدفمند برنامه‌های مدرسه را پیش ببرند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره با اینکه امسال طرح تدبیر در ۲۸۹۷۱ مدرسه ابتدایی اجرامی‌شود، تصریح کرد: بازخوردهای این طرح از مدیران دریافت شده و راضی کننده بوده است اما به هر حال هر طرحی نیازمند بررسی‌های مداوم برای بهبود کیفیت است و بر این اساس به دنبال کیفیت‌بخشی بیشتر این طرح هستیم.

توضیحات آموزش و پرورش تهران در خصوص فعالیت مدارس در مناطق با یخ زدگی شدید

علیرضا راه پیما رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضع فعالیت مدارس بعد از بارش برف و یخ زدگی معابر برای امروز 10 بهمن ماه اظهار کرد: در برخی مناطق تهران که دارای مدارس روستایی هستند یا شدت بارش‌ها به گونه ای بوده است که رفت و آمد با مشکلات صورت می‌گیرد تدابیری برای رفاه حال دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در چنین مناطقی بعد از بررسی های رئیس منطقه و ارزیابی‌های بازرس، به مناطق دارای مشکل احتمالی، مجوز تعطیلی مدارس یا تاخیر در شروع ساعت کاری مدارس داده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
مبلغ پاداش پایان خدمت فرهنگیان چقدر است ؟
آخرین اخبار