ریزگردها مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی به وجود آوردند

امام جمعه ریگان گفت : مردم این شهرستان از ریزگردها و مراکز نا مقاوم آموزشی و فرسوده رنج می برند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت:یکی از دستاورد های انقلاب که با ورود امام به این خاک و مرز و بوم و امام هم در فرمایشات خود بر آن تاکید داشتند ورود عدالت به جامعه اسلامی بود با ورود امام به ایران در حقیقت عدالت به ایران اسلامی بازگشت.

وی ادامه داد:در جامعه ای که یک زمانی شاه کشور هیچ ارتباطی با مردم نداشت و به دنبال هوس بازی و دنبال لذت های نا مشروع بود با ورود امام خط مطلق بر همه اینها کشیده شد و بین مردم و مسئولان این مملکت با مردم یک ارتباط صمیمی و یک عدالت برقرار شد که امام بارها فرمودند ،مسئولین زندگیتان مثل زندگی مردم باشد، از مردم فاصله نگیرید، زندگی اشرافیگری را دنبال نکنید اینها خواسته های امام و انقلاب بود.

خطیب جمعه ریگان با اشاره به روز ملی فناوری فضایی بیان داشت:خدمات و فداکاری های ۲۵ساله شهید تهرانی مقدم بود که سبب حضور ایران در عرصه فضایی شد. یادش گرامی و به روح و روانش و همه شهدای راه انقلاب و شهدای دهه فجر و امام فجر آفرینان درود و سلام و صلوات می فرستیم.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی در ادامه عنوان کرد:سازمان فضایی ایران در یک دهه گذشته اقدامات بسیار مهمی را انجام داده است و توانسته در توسعه فناوری فضایی بومی طراحی و ساخت و پرتاب ماهواره به عنوان نهمین کشور صاحب فناوری در دنیا شناخته شود، روز فناوری فضایی روز به رخ کشیدن اقتدار ملی در مجامع بین‌المللی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه و که فرمودند هدف بعدی آمریکا از نا امنی ها موجه کردن حضور خود در منطقه است.گفت:  آمریکایی که یک روزی همه کاره در مملک اسلامی و غیر اسلامی بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی آمد و استکبار را از ایران اسلامی و تبع آن برخی از کشورهای دیگر دست استکبار را قطع کردند و پای استکبار را از این ممالک بریدند.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی با بیان اینکه روز ۲۲بهمن روز تشکر از نعمت انقلاب و این تشکر با حضور حماسی مردم محقق خواهد شد،اظهار داشت: همه ما در روز پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه حاضر باشیم.

وی با اشاره به سفر ریاست  جمهوری به استان کرمان بیان کرد: از اینکه آقای رئیس جمهور به استان ما تشریف آوردند تشکر می کنیم. مردم کرمان مردمانی مهمان نواز اند امیدواریم که این سفر خیرات و برکات برای نظام و رفع مشکلات مردم را در پی داشته باشد.

خطیب جمعه ریگان افزود:در تمام استان همه وزرا به شهرستان ها رفتند و از نزدیک با مردم دیدار و ملاقات کردند تا در صدد رفع مشکلات مردم برآیند، مردم شهرستان ریگان نزدیک به یک هفته منتظر نمایندگان و وزرای دولت بودند که با کنسل شدن سفر وزیر آموزش و پرورش و وزیر اقتصاد و در آخر هم به جهت اینکه خالی از انگیزه نباشد این سفر، رئیس صندوق کار آفرینی امید آمدند که هیچ دیدار و ملاقاتی با مردم محقق نشد.

وی عنوان کرد:مسیر راه ها و جاده های  شهرستان ریگان  نیاز به ترمیم و بازسازی و دو بانده شدن دارد برخی از این نقاط حادثه خیز است.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی ادامه داد:فرزندان ما از مدارس فرسوده و غیر قابل استفاده و فضای نا مناسب آموزشی و مدیریتی رنج می برند. ریزگردها و طوفان های شن مشکلات تنفسی برای مردم این شهرستان و کودکان ایجاد کرده است. نزدیک به چهار سال است که فرزندان این خطه در مدارس مشارکتی مشغول به تدریس هستند که هم باید از ظرفیت آنها برای جذب استفاده شود و هم حقوق معوقه ۸ماهه آنها پرداخت شود که اگر این امر محقق شود نیازی به نیروی غیر بومی که بعد از چند سال منطقه را ترک می کنند را شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/ی

درخواست امام جمعه ریگان برای توجه به این منطقه محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار