اسپانیا بدنام‌ترین هکر جهان را به آمریکا تحویل داد

اسپانیا یک هکر روس را به مقامات امنیتی آمریکا تحویل داد.

اسپانیا بدنام‌ترین هکر جهان را به آمریکا تحویل دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، اسپانیا یک هکر روس را تحویل آمریکا داد.

بر این اساس، از مدتی پیش موضوع بازداشت پیوتر لیواشوف، یک شهروند روس در اسپانیا به جرم هک اطلاعات در صدر خبرهای این کشور قرار گرفت.

گفته می شود پیوتر لیواشوف یکی از بدنام ترین هکرهای جهان است. امروز مقامات اسپانیایی اعلام کردند این هکر 37 ساله روس را تحویل مقامات امنیتی آمریکا داده اند.

این هکر که اهل منطقه سن پترزبورگ روسیه است در ماه آوریل بازداشت شد. وی به همراه خانواده اش برای تعطیلات به بارسلونا آمده بود که بازداشت شد.

مقامات امنیتی آمریکا از اسپانیا خواسته بودند این شهروند روس را تحویل دستگاههای امنیتی آمریکا بدهند. وی به کلاهبرداری و شنود غیرقانونی ارتباطات الکترونیکی و سایبری متهم است.

پلیس اسپانیا امروز بیانیه ای منتشر و اعلام کرد وی امروز تحویل آمریکا شده است. دادگاه ملی اسپانیا در ماه اکتبر، استرداد وی را به آمریکا تایید کرد. این دادگاه، درخواست روسیه را برای رد استرداد این شهروند روس رد کرده بود.

وکلای این هکر روس می گویند اتهامات وارد شده بی اساس و با انگیزه های سیاسی است. استرداد این هکر روس در قالب توافق استرداد بین آمریکا و اسپانیا انجام شده است.

انتهای پیام/

تحویل هکر روس به آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار