عنان در اختتامیه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی:

آی کپ به داد مردم میانمار برسد/برای رسیدن به توسعه پایداری به همکاری های چندجانبه نیازمند هستیم

نایب رئیس حزب ملی بنگلادش گفت: باید آی کپ برای حل مشکلات مردم میانمار چاره ای بیندیشد.

آی کپ به داد مردم میانمار برسد/برای رسیدن به توسعه پایداری به همکاری های چندجانبه نیازمند هستیمبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عنان نایب رئیس حزب ملی بنگلادش در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد، گفت: برای اینکه بتوانیم رونق اقتصادی و صلح را در جاده راه ابریشم محقق کنیم باید در بخش های مختلف با هم همکاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است برای رسیدن به توافق جمعی همگی تلاش کنیم، گفت: کشورهای دیگر باید به کشورهایی همچون بنگلادش که توسعه نیافته هستند، کمک کنند.

عنان با اشاره به مشکلات فراوان مردم میانمار، گفت: ضروری است آی کپ برای حل مشکلات مردم میانمار چاره ای بیندیشد، برای رسیدن به توسعه پایداری به همکاری های چندجانبه نیازمند هستیم.

در ادامه عبدالسلام ابراهیم عبدالله زواری گفت: کشور عراق تلاش های زیادی کرده که بتواند در بخش های مختلف زمینه همکاری های بین المللی را به وجود آورد و با رهبری نیروهای دموکراتیک کردستان، دفتری در این زمینه در سال 2005 به وجود آورد.

وی گفت: برای ایجاد یک قوانین ملی در کشورمان لازم است که نیروهای ارتش و نیروی انسانی در این زمینه کمک کنند به گونه ای که بتوان صلح را در منطقه به وجود آورد و نظرات و ایده های گروه های مختلف اعم از سنی ها و کردها هم در نظر گرفته شود.

این مقام عراقی گفت: با وجود گروه های افراطی همچون داعش و القاعده مشکلات زیادی برای مردم منطقه به وجود آمده که لازم است همکاری های مختلفی برای مقابله با تروریسم شکل گیرد.

زواری افزود: در جنگی که با داعش داشتیم چندین کیلومتر از مرزهای خود را از این گروه های افراطی پس گرفتیم. یکی از مشکلاتی که عراق با آن مواجه است مربوط به آئین نامه 104 است که قرار است در سال 2018 اجرایی شود منتظر هستیم ببینیم چقدر از این تفاهم نامه اجرا می شود.

این مقام عراقی گفت: متاسفانه گروه افراطی دیگری به نام پژاک تلاش های زیادی برای انجام اقدامات تروریستی انجام می دهد که لازم است با آنها مقابله شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار