کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «هپاتیت» را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک فوق تخصص کبد پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «هپاتیت» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

سوال های شما در زمینه «هپاتیت » را شاهین مرآت  فوق تخصص گوارش و کبد  پاسخ داد.

سوال: هپاتیت چیست و چند نوع دارد؟
جواب: هپاتیت یعنی التهاب کبد که می‌تواند علت‌های متفاوت ویروسی، دارویی، چربی، ژنتیک، مسمومیت یا خودایمنی داشته باشد؛ به همه آن‌ها هپاتیت گفته می‌شود.
هپاتیت کبد چرب به علت رسوب چربی در کبد بوجود می‌آید؛ هپاتیت ویروسی به علت چندین نوع ویروس ایجاد می‌شود؛ ویروسی که هپاتیت A را ایجاد می‌کند مزمن و طولانی مدت نیست؛ اما هپاتیت B و C مزمن هستند.

سوال: در مورد به آزمایش هپاتیت توضیح دهید.
جواب: واکسن هپاتیت A در ایران نیست؛ واکس هپاتیت B در کشور وجود دارد که جز واکسیناسیون سراسری به نوزادان زده می‌شود؛ می‌توان گفت: تمامی افراد زیر ۲۵ سال در کشور این واکسن را زده اند. آزمایشگاه‌هایی هم در کشور وجود دارند که طی سه مرحله این واکسن را تزریق می‌کنند. هزینه هر نوبت این واکسن قیمت چندانی ندارد.

سوال: در صورتی که فرد واکسن هپاتیت را زده باشد، احتمال ابتلا به هپاتیت برای وی وجود دارد؟
جواب: برای هپاتیت B خیر؛ در صورتی که هر سه مرحله واکسن این نوع از هپاتیت زده شود، فرد به این بیماری مبتلا نخواهد شد.

سوال: پس از یک آزمایش فهمیدم که همسرم مبتلا به هپاتیت B است، اما بچه‌ها و خودم خیر، همگی واکسن زده ایم، آیا امکان ابتلای ما وجود دارد یا خیر؛ آیا باید واکسن‌ها تکرار شوند؟ البته با آزمایش‌های انجام شده ثابت شده که ویروس غیر فعال می‌باشد وهمچتین hbe نیز منفی است
آیا درمانی قطعی برای این بیماری وجود دارد؟
جواب: باید مشخص می‌کردید که پدر یا مادر مبتلا به هپاتیت شده اند؛ در صورتی که پدر مبتلا به هپاتیت شده است خیر؛ اما هپاتیت می‌تواند از مادر به فرزند منتقل شود؛ حتما باید نوزاد زیر نظر پزشک باشد و برای بارداری هم با پزشک مشورت کنید. به طور کلی باید آزمایش دهند تا ببینند که واکسن سطح ایمنی را ایجاد کرده است یا خیر.
یک بار واکسن می‌تواند از ابتلا جلوگیری کند؛ درمان هم در هپاتیت B بسته به نوع آن است؛ هپاتیت حاد B در چند هفته بهبود می‌یابد، اما هپاتیت B مزمن در صورتی که کنترل نشود به سیروز کبدی منجر می‌شود که معمولا با پیوند کبد اصلاح می‌شود.

سوال: مردی ۶۰ ساله هستم؛ سال ۶۱ جبهه مجروح شده‌ام و مبتلابه هپاتیت C شدم؛ سال ۷۵ جواب آزمایش من مثبت بود؛ فرزند اولم متولد ۶۱ و نتیجه آن منفی بود؛ یک‌سال تحت درمان قرار گرفتم؛ از ۶ فرزندم یکی منفی وپنج فرزندم مثبت بوده؛ راهنمایی بفرمایید.
جواب: درمان قدیمی هپاتیت C یک سال طول می‌کشید؛ در حالی که درمان جدید این هپاتیت تنها یک دوره سه ماهه است؛ توصیه می‌شود حتما برای خود و فرزندانتان شیوه جدید درمان را اقدام کنید؛ نزدیک به ۹۰ درصد افراد پس از این دوره سه ماهه بهبود می‌یابند.

سوال: جوانی ۲۹ ساله هستم که تقریبا ۳ سال است متوجه شدم که به هپاتیت B مبتلا هستم؛ با مراجعه به دکتر فوق تخصص و آزمایش DNA متوجه شدم که سطح آن در بدنم بسیار پایین و منفی است و نیاز به مصرف دارو نیست؛ فقط هر ۶ ماه یک بار آزمایش می‌دهم جهت مراقبت که آخرین آزمایش مربوط به ۵ ماه پیش به صورت زیر هست:
SGOT (AST): ۲۳ و SGPT (ALT): ۳۲ و ALKaline Phosphatase: ۷۴، آیا می‌توانم بدون هیچ مشکل ازدواج کنم؟  آیا همسرم نیاز به دریافت واکسن دارد؟ آیا می‌توانم بعد از واکسن دوم ازدواج کنیم؟ چون جهت دریافت واکسن سوم نیاز به6 ماه وقت است که ممکن است خانواده‌ها با این مدت زیاد نامزدی موافقت نکنند. آیا این ویروس از طریق بزاق دهان منتقل می‌شود؟

جواب: در پاسخ به سوال اول شما باید گفت ارتباط زناشویی تا بهبودی کامل باید با مراقبت انجام شود. بزاق دهان اگر خونی نباشد انتقال دهنده بیماری نیست.

سوال: هپاتیت در نوع حاد و بدترین مرحله به چه عارضه‌ای انسان را دچار می‌کند و امکان مرگ را بوجود می‌آورد؟
جواب: همه هپاتیت‌ها گاهی می‌توانند منجر به عارضه فولمینان (برق‌آسا) شوند که در مدت کوتاهی خطرات جبران ناپذیری حتی مرگ را به دنبال دارد، ولی خوشبختانه بروز فولمینان نادر است؛ موارد خطرناکی که در هپاتیت شکل می‌گیرد در دراز مدت است که کبد، ریز ریز از بین می‌رود که به آن سیروز کبدی می‌گویند و در همه هپاتیت‌ها احتمال وقوع آن وجود دارد.

سوال: برای پیشگیری از هپاتیت در هنگام سفر به خارج از کشور چه واکسنی باید زده شود تا از راه‌های مختلف این بیماری منتقل نشود؟

جواب: باید بدانید که واکسن هپاتیت C وجود ندارد؛ واکسن هپاتیت A هم در کشور موجود نیست؛ یک واکسن وجود دارد که نمی‌تواند شما را از تمام خطرات مصون سازد؛ بهترین توصیه ما، رعایت مسائل پزشکی و دوری از فعالیت‌های پر خطر  است.

سوال: آیا درمان قطعی برای هپاتیت B وجود دارد؛ گفته می‌شود در استرالیا محققان موفق به درمان قطعی هپاتیت B شده اند؛ تا چه حد این موضوع صحت دارد؟
جواب: خیر تاکنون درمان قطعی برای هپاتیت B معرفی نشده است.

سوال: فردی که سالیان سال ناقل بیماری هپاتیت B است؛ آیا می‌تواند برای رفع کبد چرب از کپسول‌های لاغری استفاده نماید ؛ اگر جواب مثبت است؛ شما چه کپسولی را پیشنهاد می‌کنید؟
جواب: به شدت توصیه می‌کنیم از مصرف هرگونه کپسول‌های لاغری خودداری کنید؛ اصولا بیشترین میزان مرگ و میر در این بیماری به علت مصرف این کپسول‌هاست؛ این دارو‌ها عوارض زیادی داشته و در بعضی از موارد متاسفانه به فوت شخص منجر شده است.

سوال: ۵۲ ساله هستم؛ بدون هیچ مورد مشکوکی و بدون اطلاع قبلی تنها بعد از اهدا خون متوجه شدم که هپاتیت B دارم؛ در سال ۱۳۹۲ آزمایشی از یک آزمایشگاه معتبر گرفتم و جواب آن منفی بود؛ پس از گذشت چهار سال آزمایش کلی گرفته‌ام دوباره هپاتیت B نشان داده است؛ بدون داشتن هیچ عوارضی؛ چرا در بعضی از آزمایش هایم نشانی از این بیماری است، اما در بعضی از آن‌ها نیست اگر این بیماری در بدن من وجود داشته باشد آیا درمان قطعی دارد؟ چگونه؟
جواب: 10 فاکتور اساسی در مورد آزمایش‌های هپاتیت B وجود دارد که همه آن‌ها به شرایط دیگری وابسته است؛ ممکن است ویروس این بیماری در بدن شما ضعیف باشد، اما اگر پزشک متخصص با مشاهده نتایج آزمایش شما تشخیص به این بیماری داد، باید دوره درمانی را شروع کنید.
خیر هپاتیت B  درمان قطعی ندارد.

سوال: آیا برای شخصی که واکسینه شده با قرار گرفتن در محیطی که امکان انتقال بیماری یا تماس با خون و مایعات بدن بیمار آلوده به هپاتیت است؛ وجود دارد؟
جواب: اگر هر سه مرحله این واکسن را انجام داده اید؛ مشکلی وجود ندارد؛ با این حال باید فرد مبتلا  مسائل بهداشتی را رعایت کند. 

سوال: آزمایش کلی داده ام آنتی بادی هپاتیت B ترشح شده بدون اینکه واکسن زده باشم؛ آنتی ژن‌ها همه منفی است، حتی آزمایش pcr تمامی هپاتیت‌ها انجام شده همه منفی هستند؛ آیا  وجود آنتی بادی نشان از آلوده شدن است؛ آیا خطری من را  با این مواردی که ذکر شد تهدید می‌کند یا خیر ؟
جواب: به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با بررسی دقیق نتایج آزمایش شما تشخیص دقیق داده شود؛ واکسن  را هم حتما کامل بزنید. 

سوال:  من ۳۶ ساله و مرد هستم؛ لطفا در خصوص آنزیم‌های کبدی و آزمایش مربوط که نشان میدهد مبتلا به هپاتیت هستیم بفرمایید. لطفا دقیقا عدد مربوط به آزمایش را بیان فرمایید.

جواب: اعداد با توجه به شرایط بیمار متفاوت است؛ برای مثال HBsAg بیماران هپاتیت B حاد مثبت است ممکن است HBeAg هم  مثبت باشد ولی anti-HBs منفی است؛ یا برای بیمارانی که هپاتیت B مزمن دارند HBsAg مثبت است در حالی‌که anti-HBs منفی است.
نوع ویروس هپاتیت و نوع حاد یا مزمن آن شرایط متفاوتی را  ایجاد می‌کند؛ برای تشخیص بهتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سوال:  آیا دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی نیاز به تزریق واکسن هپاتیت دارند یاخیر؛ با توجه به این‌که واحد‌های عملی در بیمارستان و گاهی اوقات در بخش عفونی می‌گذرانند. 

جواب: دانشجویان  زیر ۲۵ سال که در کودکی این واکسن را دریافت کرده‌اند؛  برای دیگر دانشجویان نیز همواره در حین تحصیل این واکس زده شده است؛ حتی اولین گروهی که واکسن هپاتیت B را دریافت کردند؛ از دانشجویان پزشکی، پزشکان و پرستاران بودند.

سوال: من هپاتیت نوع c دارم آیا می‌توانم صاحب بچه سالم بشوم؟
جواب: بله درمان هپاتیت C تنها با انجام یک دوره سه ماهه صورت می‌گیرد و پس از آن مشکلی برای داشتن فرزند سالم ندارید.

سوال: ۳۹ سال دارم؛ هنگامی که برای اهدای خون مراجعه کردم متوجه شدم که هپاتیت b دارم بعد از مراجعه به پزشک متخصص وآزمایشات تخصصی مشخص شد تعداد ویروس صفر و فعالیتی نداشته است؛ آیا می‌توانیم بچه دار شوم؟
جواب: بله، اگر پدر مبتلا به هپاتیت B باشد هیچ منعی وجود ندارد؛ تنها پس از تولد نوزاد به وی واکسن هپاتیت B زده شود؛ در مواردی که مادر مبتلا به این بیماری است، علاوه بر تزریق واکسن، زیر نظر پزشک متخصص، ایمونوگلوبین هپاتیت B هم باید به نوزاد تزریق شود. 

سوال: مشکوک به هپاتیت B هستم، زمینه ابتلای من به این بیماری به زمانی بر می‌گردد که پدر بر اثر بیماری سرطان خون در بیمارستان بستری بود و من از او مراقبت می‌کردم، در یک مرحله سوزن آغشته به خون پدر در دست من فرو رفت؛ پس از مدتی فهمیدیم که پدر دچار هپاتیت شده، و بعد از آن آزمایش مثبت اعلام شد؛ آیا هپاتیت مرحله ایست داره یا فرقی نمی‌کند؛ در چه مرحله‌ای قابل انتقال بوده یا درمان وجود دارد؟
جواب: یک آزمایش خون انجام دهید؛ با بررسی فاکتور‌هایی نظیر HBC، PCR، SGOT، SGPT می‌توان به درستی این امر را تشخیص داد؛ در صورت ابتلا به هپاتیت B نباید در درمان کوتاهی شود؛ درمان دیر هنگام عوارض و خطرات این بیماری را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
النا
۱۱:۵۸ ۱۰ دی ۱۴۰۲
سلام همسرم آزمایش داده و hbsag 1130 هست
لطفا بگید شرایطشون خیلی خطرناکه
من پسر ۱ساله دارم چطور پیشگیری کنم
Iran (Islamic Republic of)
خانه زر
۰۹:۱۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
سلام همکارم هپاتیت ب داردمن اشتباهی ازبطری آب اوکه دهن زده بودخوردم وبعدش باآب نمک دهنم شستم آیا من مبتلا به هپاتیت می شوم یا نه بایدچکارکنم مبتلا نشوم ،باتشکر ؟
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام و خسته نباشید . میخواستم بدونم که امکانش هست که بدون آزمایش تیتر آنتی بادی واکسن هپاتیت ب را دریافت کنیم یا اینکه باید حتما قبل از تزریق واکسن هپاتیت ب آزمایش بدیم؟؟؟ اگه قبل از تزریق واکسن باید حتما آزمایش بدیم دلیلش از لحاظ علمی چیه؟یعنی در صورت آزمایش ندادن و تزریق سرخود واکسن هپاتیت ب خطر جدی تهدیدمون میکنه؟؟؟ البته با توجه به اینکه که من ۲۰ سال پیش هم واکسن هپاتیت ب را در واکسیناسیون عمومی دولت و در ۳ دوز دریافت کرده بودم.
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام و خسته نباشید من تقریبا ۲۰ سال پیش واکسن هپاتیت ب را در ۳ دوز دریافت کردم و الان میخواستم بدونم که آیا نیاز به تزریق دوباره واکسن هپاتیت ب دارم یا خیر؟(البته با توجه به اینکه من جزء کادر درمان بخش اورژانس یک بیمارستان هستم)
United States of America
امیر
۱۰:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آیا می‌شود با مبتلا شدن ب هپاتیت ب نظام رفت
Iran (Islamic Republic of)
علی نظری
۲۳:۴۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام فرزندم متولد۱۳۷۴است برای استخدام واکسن دیفتری.کزاز.مننژیت را باهم زده بدن درد کمردرد خیلیخسته بی اشتهاس استامینوفن ۵۰۰خورده
۲باید واکسن هپاتیت هم بزند اما گفته اند بعداز تست پادتن بدنتان میزنیم باشرایط جسمی فعلی فرزندم واکسن هپاتیت هم بزند؟ چگونه بفهمیم قبلا هپاتیت زده یانه ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام
من ۲۱ سالمه
انزیما کبدم .رو ۱۸۷/۸۵
سونو هم گرفتم میگه سالمی و کبدت مشکل نداره

ایا میتونه هپاتیت باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر من هپاتیت Bداشتم که یک مدت ۴ ماه زیر نظر دکتربودم که کلی آمازیش این مدت گرفتم دادم ک بدچهارماه دکتر آمازیش گرفتم گفت خداشکر که زردی ازبدنت بیرون شدی وهیچ علام دیگ ازهپاهیت ندارم ولی خداشکر بدنت ازخودش آنتی بادی یا همون پاک زر ازخودش واکنش داده وبرج ۱۴۰۰/۷تا الان که برج ۱۴۰۰/۱۲ هست دیگ آمازیش ندادم منظورم یعنی میشه بازدوباره ابن بیماری هپاتیت برگشت کنه بخاطر بعضی وقتا نمیدونم فکر میکنم کمی زرد میشه اگر یه وقت برگشت کنه اولین علایم میشه چی هست ک بدونم ولی چندروزی هست ک سمت راس من درد میکنه زیرکبد من یا همون کیسه صفرا درد میکنه توروخدا فقط زود خبر بدین ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
رضا 69
۰۳:۳۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام و عرض خسته نباشید به عزیزان زحمت کش.می خواستم بدونم تا چه مدت هپاتیت می دونه زنده بمونه یا موقع از روی بدن باید بفهمیم که دیگه هپاتیت B نداریم ممنون می شم توضیح بدهید با تشکر.
Afghanistan
رمضان
۱۰:۳۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
شخصی که زردی سیاه دارد و نتیجه معاینات pcr آن منفی است میتواند واکسین بگیرد یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
مولایی
۱۲:۰۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۰
ایا میشود فردی هپاتیت داشته باشد وخوب شده باشه ؟
واینکه اگه سوزن فردی هپاتیت وارد دست بشه همون موقع خون اون قسمت رو خارج ودست رو شست شو بدهیم ایا بازم ممکنه دچار هپاتیت بشه؟
واگه فرد برای اطمینان بخواد ازمایش بدهد تا مطمعن بشود که دچار هپاتیت شده در اثر سوزن ایا فردا همان روز ازمایش بدهد متوجه میشه که دچار شده یا ن؟
خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام.من اگه بخوام با کسی که اینجا پیام داده ارتباط برقرار کنم باید چکار کنم.یکی از مخاطبین خانومی هستش که. رشته ارشد ژنتیک داره.دوازدهم مرداد ماه سال گذشته ساعت 13:59پیام گذاشته.لطفا راهنمای م کنید
Iran (Islamic Republic of)
شهلاتمری
۱۳:۱۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام.کسی که قبلاHbs Abصفربوده و۳دور واکسن هپاتیت زده چرا دوبارهHbs Abصفرمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۱۸:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب بنده دانشجوی اتاق عمل هستم و تا کنکون واکسن هپاتیت دریافت نکرده ام، برای دریافت واکسن آزمایش تیتر آنتی بادی دادم و پاسخ آزمایشم خلاف تصور همه ۲۵ بود
آیا نیاز به دریافت واکسن دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۱۸:۲۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب بنده دانشجوی اتاق عمل هستم و تا کنکون واکسن هپاتیت دریافت نکرده ام، برای دریافت واکسن آزمایش تیتر آنتی بادی دادم و پاسخ آزمایشم خلاف تصور همه ۲۵ بود
آیا نیاز به دریافت واکسن دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید
من به بیماری هپاتیت B ناقل مبتلا هستم آیا واکسن کرونا روی ناقل بودن این بیماری تاثیر دارد
لطفا راهنمایی کنید که من واکسن کرونا بزنم یا نه
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
من فردی ۵۰ساله هستم تازه بیست روزاست آزمایش دادم جوابش اینست که هپاتیت ب خاموش مبیناهستم خانمم باردار است وپنجم فیلمودیدی هم دارم تمام آنها آزمایش دانشمندی بوده ولی من استرس بابت فرزندانم و خانم باردارم دارم لطفا من راهنمای کنید تازیان نگرانی نجات یابم میگوئیم درمان میشوم یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۴۰۰
من فردی ۵۰ساله هستم تازه بیست روزاست آزمایش دادم جوابش اینست که هپاتیت ب خاموش مبیناهستم خانمم باردار است وپنجم فیلمودیدی هم دارم تمام آنها آزمایش دانشمندی بوده ولی من استرس بابت فرزندانم و خانم باردارم دارم لطفا من راهنمای کنید تازیان نگرانی نجات یابم میگوئیم درمان میشوم یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۴ دی ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین آیا آزمایش خون صد در صد نشون میده فرد مبتلا شده به هپاتیت یا نه و اینکه چه مدت بعد از انتقال اگه آزمایش بدیم نشون میده منظورم چند ماه یا سال هست
Canada
فراز
۱۱:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
با سلام، اگر مادر در سالهای قبل واکسن هپاتیت ب زده باشد و در دوران روزهای آخر بارداری با سوزن ناقل بیماری هپاتیت برخورد کرده باشد (سوزن دستگاه تست قند خون)امکان انتقال ویروس به جنین را دارد.یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۰:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید آقای دکتر ببخشید من هپاتیت cداشتم و در یک دوره سه ماهه درمان شدم خواستم بدونم باید چند وقتی یکبار آزمایش یا سونوگرافی بگیرم که ببینم فعال شده یانه یا اینکه اون آزمایشی که معلوم می‌کنه فعال شده چی هست اسمش آیا آنزیمها کمکی هم جزشون میشه ممنون میشم کمک کنیمن وضع مالی خوب نیست که از ترس هرماه بریم آزمایش بدیم آیا الان حدود نه ماه هست غیر فعال شده تا کی غیر فعال میمونه ممنون راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
اطلاعاتتون کامل و عالی بود
فقط یه سوال شخصی ک مثلا هپاتیتAداره و ناقل سالم باشه و خودش ندونه میتونه ب لطرافیان انتقال بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام من خانم هستم وسال ۹۱واکسن هپاتیت زدم ولی یادم رفت وامسال هم زدم ایا مشکلی پیش میاد
Finland
سمانه
۰۳:۴۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام میخواستم بپرسم امکان این هست که شخص هم زمان هپاتیت A و هیپاتیت Bباهم داشته باشه ؟ میشه به سوالم زودتر جواب بدید خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
پروانه
۱۸:۲۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
سلام
من فیبرو اسکن دادم گفتن مشکل کبدت حل شده ینی من میتونم الان واکسن بزنم ک دوباره این مریضی رو نگیرم؟؟و آیا اگر من ازمایش بدم جواب ازمایشم الان میزنه منفی ؟؟؟؟؟ینی هپاتیتم خوب شده؟؟؟؟لطفا جواب بدین ممنونم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۰۱:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام شب بخیر عزیزان
من 4 دوره واکسن هپاتیت سه مرحله ای رو زدم ولی آنتی بادی من بالا نیومد و 0 هستش
کورونا گرفتم 15 روز بستری بودم 60درصد ریه من درگیر شده بود و خیلی شرایطم سخت و بحرانی بود. خوب شدم ولی بازم تتیر من روی کورونا 0 هستش
یه راهنمایی کنید که باید به چه دکتری باید مراجعه کنم تا بفهمم مشکلم چی هستش
البته ناگفته نمونه من 36 سالمه توی کل زندگیم شاید 5 بار هم مریض نشده باشم
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۰۱:۴۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر. من 35 ساله هستم و همسترم 41 و مبتلا به هپاتیت B غیر فعال. من واکسن را سه دوره زدم. سه سال پیش هم دوران بارداری دو مرحله از واکسن تکرار کردم الان تیتر رو ازمایش دادم جواب 732.0 هست الان یعنی من مبتلا شدم و واکسن اثری نداشته؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۵:۰۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
همسرم هپاتیت cدارد قبلا در مجردی داشته خوب شده الان دوباره هپاتیت cگرفته آیا دوباره قابل درمان است
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۲۰:۳۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام
عوارض واکسن تاریخ گذشته هپاتیت؟؟
تعدادی واکسن تاریخ گذشته تزریق کردن آیا عوارضی دارد
چکار باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام....من چند هفته بود که دچار هپاتیت A شده بودم و الان حالم خوب شده و علائمی مثل تهوع و دل درد و بیلی روبین بالا و بالا بودن انزیمهای کبدی رو ندارم،میخواستم بدونم آیا هنوز ناقل این ویروس هستم یا خیر؟
Germany
صالح
۰۷:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر
من 4 دوره واکسن 3مرحله ای هپاتیت رو زدم ولی تیتر من بالای 1 نمیره
مشکل از کجاست؟
کورونا هم گرفتم خوب شدم آزمایش دادم تیتر من 1 هستش
من همسرم پرسنل آزمایشگاه هستش
این آزمایش‌ها رو چندین بار تکرار کردم همین جوابش بود
یک بار آزمایش ندادم که شاید اشتباهی در جوابش پیش آمده باشه
لطفا جواب بدید سپاسگزارم
Iran (Islamic Republic of)
مصیر
۲۲:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
من جوان ۲۵ سال هستم به هپاتیت Bگرفتارشدم باید چکار کنم که خوبشم
آیا درما درد یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام ایا عفونت همزمان اچ ای وی و هپاتیت در تشخیص ازماشگاهی تاسیر دارد یا خی من تمام علایم هپاتیت دارم الان ۷ بار ازمایش دادم همه منفی بودن ولی متمان هستم هپاتیت دارم با کسی به عمد منو مبتلا کرد نمیدونم چکار کنم تو رو خدا یه راه بزار جلو پام ممنون
Germany
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر.من دختری 27ساله و مبتلا به هپاتیت ب هستم و موقع تولد گرفتم.سوالم این هست که من ارشد رشته ژنتیک از وزارت علوم دارم و تصمیم داشتم دکتری ژنتیک وزارت بهداشت شرکت کنم اما سوالم این هست که ایا از دانشجوها این ازمایش رو میگیرن؟ممکنه در اینده برای من مشکل ایجاد کنه این بیماری؟ و مانع ادامه تحصیل بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی زمانی
۱۲:۱۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام من هپاتیب bمزمن دارم دارو مصرف میکنم و سطح HBV DNAمن الان فوق‌العاده کم شده میخواستم ببینم بعداز مصرف دارو وصفر شدن تعداد ویروس آیا نیازی به واکسن هپاتیت دارم وتاکی باید دارو مصرف کنم درضمن میدانم باید هر 6,ماه سونوگرافی کنم همچنین آیا ویروس برای همیشه در بدنم هست
Iran (Islamic Republic of)
درحال نوشتن
۰۲:۰۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیرمردی ۳۳ ساله هستم من سال ۸۸ متوجه شدم ک بخاطر اعتیادی ک داشتم ب هپاتیت cمبتلا شدم و ۶ ماه تحت مراقبت بودم و قرص و امپول مصرف کردم البته درصد ویروس پایین بود و زود متوجه شدم .وکاملا از بین رفت اما بعداز آن گاهی مشروب میخوردم ایا امکان عود کردن وجود دارد یاخیر؟،آیا میتوانم بچه دارشوم؟
Germany
nazgol
۱۳:۵۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
سلام پدر من۵۵سالشه ۲/۵ساله که هپاتیت b مزن دارد تحت نظارت پزشک متخصص دارو مصرف میکند هر روز لاغر تر میشود و ما نگران تر کی باید عمل پیوند کبد انجام شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ح.خ
۱۸:۲۷ ۰۲ تير ۱۳۹۹
آیا کسانی که به هپاتیت cمبتلا شدند باید مواظب خود در برابر کرونا بیشتر باشند
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۸:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
آیا فرد مبتلا به هپاتیتbمیتواند ازدواج کند و چه راهی وجود دارد تا همسر او مبتلا نشود
Iran (Islamic Republic of)
مژده ثمری
۱۰:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر میخواستم بدونم آیا از طریق آزمایش مشخص میشه فرد مبتلا به هپاتیت یا ایدز از چه کسی گرفته است وناقل شده است؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا حبیبی
۲۲:۰۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام همسر من بیماری ام اس داره و قرص فینگولید مصرف میکنه پارسال طی آزمایشی متوجه شد گلبول سفیدش۴ دکتر واکسن هپاتیت تجویز کرد ۳دوره واکسن زده شد ولی الان باز تو آزمایش گلبول سفیدش ۱ آیا به ام اس ربط داره یا اینکه مشکل دیگه ای هست؟
Italy
M
۲۱:۵۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام
آیا هپاتیت غیر فعال درمان قطعی داره؟
برای بردن بالای سیستم بدنی چه غذاهایی مفید هست؟
Netherlands
Samaneh
۰۰:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ایا ب پزشک بگیم ک ازمایش هپاتیت بنویسه یا تو چکاب معلوم میشه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اردشیر معینی
۲۲:۰۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با توجه ب اینکه بیماری هپاتیت B اتوایمیون کبدی دارم میخاستم ببینم علت بی حسی دست و پا و کتفها چیست ؟ممنون میشم پاسخ بدین
Germany
منصور
۱۸:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ۳۰سال پیش هپاتیت bداشتم ولی با مراجعه به انتقال خون از گرفتن خون ممانعت می کند آیا هنوز در بدن من هپاتیت وجود دارد؟ممنون اگر جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۲۱:۴۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام خدا قوت . 40 روزی میشه که از ابتلا به هپاتیت Aم میگذره. تموم ازمایشام سیر نزولی داشته و تقریبا انزیمام نرمال شده و دکتر گفت ک خوب شدی . ولی هنوز گاهی وقتا حالت تهوع دارم . خواستم بدونم این حالت تهوع تا کی ادامه داره ؟و اینکه بعد از درمان دیگه به هیج ویروسی دچار نمیشم یا فقط از ویروس هپاتیت A مصون هستم ؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۹:۰۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام. من دیروزواکسن هپاتیت دوره سومشو زدم. چون ارایشگاه دارم. اما دیشب شروع به دردکرده. شددددید. چکار کنم؟
Netherlands
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام
همسرم هپاتیت B داره یک سال اس کی تداوی میکنه حالان هپاتیت B صفر شده ما می‌توانیم کی حال صاحب فرزند شویم؟
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۲۰:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من با ازمایش دریافتم هپاتیت ب دارم
بچه هایم دوازده وپنج ساله واکسن زدند ولی با ازمایش متوجه شدند انتی بادی انها ۴ و۶ است
دکتر متخصص گفت بچهها نیازی ندارند دوباره واکسن بزنند ولی من نگرانم.ایا واکسن دوباره لازم نیست
Iran (Islamic Republic of)
sahar
۰۳:۵۲ ۲۷ دی ۱۳۹۸
باسلام
مادربزرگ من فوت شده و هپاتیت B داشته الان عموم دچار این بماری هست من نوه ای اول این خانوام و تمام علائم این بیماری دارم تهوع و استفراغ ، خستگی و.. الان میترسم ازمایش بدم
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۱:۲۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
باسلام
غیرفعال بودن HBeAg نشانه ی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۶:۳۷ ۱۲ دی ۱۳۹۸
علت عود دوباره هپاتیت پس از درمان چیست .باوجود این که پس از درمان هپاتیت به طور کامل از خون پاک شده ولی بعد از 3 ماه باز فعال میشه ؟؟
Sweden
صالح
۰۱:۵۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام میشه توضیح بدین بعد از درمان هپاتیت c چه علایم مثبتی در بدن به وجود می آید؟؟؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
میلا
۲۲:۱۱ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
آیا آزمایش HBSAbبا عدد 19.3بیماری هپاتیت مثبت میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
با عرض سلام.
تفاوت هپاتیت b فعال و غیرفعال چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
e.a
۱۱:۳۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
سلام من دانشجوی اتاق عمل هستم .۳ دوره واکسن هپاتیت ب را زده ام اما هنوز تیترآنتی بادی من بالاتر از ۱۰ نیامده و حتی از اول هم کمتر شده است .علت چیست؟؟؟
Germany
مستانە
۲۳:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلام من امروز در محل کارم در بیمارستان توسط یک بیمار هپاتیتc با ناخونش روی بازویم خراشیدە شد و ذرەای خون آمد، همکارم با ضدعفونی سریع تمیز کرد و من بە بیمارستان رفتم برای ادامە آزمایشات. آیا امکان ابتلای من با یک خراش کوچک وجود دارد؟ لطفا جواب سوالم را بدهید با سپاس
Germany
Ali
۱۰:۲۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
یکی از اقاربم مبتلا به هپاتیت بی بود حالا شش ماه دوا استفاده نموده است و وضعیتش خوب است کدام علایم هم دیده نمیشود آیا ضرورت است که دیگر معاینه گردد؟
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۲۰:۱۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
سلام وخسته نیاشید من پسر10 ساله دارم یک هفته پبش مریض شد همهی علاعم هپاتیت Aراداردبعد از یکهفته بستری همیه علاعم بهبود یافته ایا ابتلا به بیماری وجودداردخواهش میکنم جواب مرا بدهید
Afghanistan
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
آیا شخص مبتلا به هیپتایت می‌تواند صاحب فرزند شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
سلام آیاهپاتیت سی درمان قطعی دارد
Afghanistan
Shafuq
۱۹:۳۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
سلام ع
امیدوارم صحتمند باشید
بعد از یک دوره معایناتیکه انجام دادم فهمیدم که هپیتایت B من مثبت بوده ولی بعد از تشخیص کردن غیر فعال شده است.
نظر شما در این باره چی است باید چی کنم؟
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام مادر شوهرم هپاتیت ب دارد بچه های من ۱۲و۱۰و۴ ساله هستند آیا در معرض ابتلا به این بیماری هستند
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۳:۲۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
سلام
چه مدت طول میکشه که هپاتیت در آزمایش مشخص شود؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ا.م
۱۸:۵۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
خانم۲۶ساله هستم.ازسه مرحله ی واکسن یک مرحله اش را زدم؛درمحیطی که هستم فرد مبتلا هست.همسرم.آیا من هم مبتلا شدم؟آن دومرحله رادیگر دیرهست بزنم؟..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
سلام...جواب آزمایش هپاتیت B...7 یعنی چی
Afghanistan
sosan
۱۴:۰۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
آیا نوع غیر فعال هیپاتیت B هم ساری میباشد؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
پریا
۱۷:۵۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام برادر منم هپاتیت bداره قصد ازدواج داره ولی متاسفانه به خواستگاری هرکی میره تا از مریضیش خبر دار میشن انصراف میدن چطور میتونه با کسی اشنا بشه که خودشم مرضیه اینطور بهتر همو درک میکنن
Iran (Islamic Republic of)
_
۰۲:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
من یک رفیق دارم که سه ساله شب روز با هم هستم چند وقت پیش چکاب داد فهمید که هپاتیت بی دارد ایا ممکن هست من هم گرفته باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
من دچار هپاتیت ب هستم و باردارم انتی اچ بی اس انتی بدی در ازمایش رقم1.77نشان میده این یعنی چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام.من دریک جشن عروسی کنار کسی نشسته بودم که هپاتیت داشت.اون شخص چنگال خودش رو به فرزندش داد تا ازاون برای غڋاخوردن استفاده کنه.من از قسمت دست نخورده ی بشقاب فرزند اون شخص مقداری غذابرداشتم.ایا ممکنه ویروس به من انتقال پیدا کرده باشد.
United States of America
امیری
۱۹:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۸
سلام.ایا ابتلا به بیماری هپاتیت بی مانع از استخدام در سازمان های دولتی می شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۳ تير ۱۳۹۸
سلام همسرم هپاتیت ب داردایامشکلی برای باردارشدن وجودداردلطفاراهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۲۱:۲۴ ۱۸ تير ۱۳۹۸
من باردارهستم 37 هفته وقتی آزمایش دارم گفتن هپاتیت داری آیا برای نوزاد هم خطر ناک است یا نه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام
من نمونه سرم مریضی که هپاتیت داشت رو دستم ریخت احتمالا هپاتیت بگیرم چقدر است
Iran (Islamic Republic of)
Arghavan
۱۵:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام سوالی دارم
در بیمارستان دولتی آزمون دادم تست هپاتیت؟انتی ژن مثبت بود بعد در خصوصی دو بار آزمایش رو تکرار کردم منفی بود حالا اقدامی لازمه؟
Iran (Islamic Republic of)
faeze
۲۱:۲۱ ۰۷ تير ۱۳۹۸
سلام.۲۲ سالمه و در ۱۹ سالگی وقتی برای چکاب کلی آزمایش خون دادم فهمیدم که مبتلا به هپاتیتB مزمن هستم.سوال من اینه که اگه افراد زیرِ۲۵ سال واکسینه شدن پس چرا من مبتلا شدم؟؟واینکه آیا کم کردن وزنم کمکی میکنه به کبدِ چرب؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۹:۵۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
با سلام.۲۲سالمه و واکسن هپاتیت ب را بدون انجام تیتر انتی بادی زده ام.خواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۲۳:۱۰ ۰۴ تير ۱۳۹۸
من درسال ۱۳۷۰ درسن نوزده سالگی بیماری هپاتیت ب گرفتم خوشبختانه درعرض یک سال درمان شدم والان چهلوهفت سالمه سه تافرزنددارم وهیچ اثری ازاین بیماری درمن نیست و سوای داروهام زرشک سیاه کوهی رو شب ها خیس میکردم و هر روز چند لیوان می خوردم که از درمان سریعم حتی پزشک متخصصم خیلی متعجب شده بود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
واقعا قطعی است درمان شدی
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۳:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
توروقران واسه همسرم دعا کنید امروز آزمایش داد دیروز سرکار سرنگ رفته تو دستش تیترش پایینه
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۲۳:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام ازمایش دادم اچ پی ۵۲ بوده
Germany
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
۲۶سالمه وقتی ۱۹ساله بودم فهمیدم هپاتیت بی دارم هیچ علائمی نداره ولی خیلی میترسم که زود بمیرم دوس دارم خودم بچه هاموبزرگ کنم تروخدا برام دعاکنید
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۹:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلامیکی از اشناهای ما ویروس هپاتیت سی ازمایش الایزاش مثبت ولی ازمایش تسخیصی منفیه ایا ویروس توبدنش هست ایا ویروس غیر فعال داره یا نه وایا ناقل هست وایا میتونه بدون اینکه همسرش بفهمه ازدواج کنه واگر ویروس غیر فعال دلره میتونه خوب بشه که ازمایش الایزتش منفی بسه
خیلی خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۴:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام ...من متولد سال 75 هستم...3دوره واکسن هپاتیت Bرو دریافت کردم...یه مدت پیش ازمایش تیتر انتی بادی هپاتیت Bرو دادم و درصدش4.4 بود...با این حساب بدن من واکسینه نیست ...مراجعه کردم برا تزریق واکسن اما واکسنی که برای من تزریق کردن 2ماه از تاریخ مصرفش گذشته با این حساب ایا احتمال ابتلا به بیماری هپاتیت Bوجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
ایا امکان داره بعداز خارج شدن ویروس هپاتیت بی از بدن دوبار ه برگرده
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۰:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام با رژیم غذایی ویروس از بین میره یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
ایا کسی که آزمایش هپاتیت منفی دارد احتمال ابتلا به ایدز را دارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
آیا هپاتیت از طریق زخم سطحی خشک شده به بزاق دهان قابل انتقال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام بعدازدرمان هپاتیتcاگرآزمایش بدهیم بازهم مثبته
Iraq
محمد محمدی
۱۱:۱۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلا م من ۵۵ سال سن دارم سوالم این است که ایا می توان بعد از ۱۰ روز که ویروس به بدن شخصی منطقل شده باشد از راه ازمایش خون تشخیص داد که این شخص مبتلا به هپاتیت ب است
Germany
Faride
۱۸:۱۵ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
سلام،اگر در دو روز متوالی اشتباهی برای کسی واکسن هپاتیت تزریق شود چه عوارضی دارد و باید چه کرد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۴:۳۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
سلام من پنج سال پیش مبتلا به هپاتیت سی شدم آیا هنوز دیر نشده است علائمی هم دراین مورد میبینم آیا هنوز کبد من سالم است وداروی درمان به بیماری من جواب میدهد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
پدرم‌هپاتیت‌b‌داشته‌‌اما‌با‌خوردن‌قرص‌ها‌خا‌موش‌‌شده‌‌آیا‌‌امکان‌سرطان‌کبد‌ویا‌سیروز‌کبد‌هست‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
من میترسم هپاتیتBمبتلا باشم علامتاش چی. هستنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام پدر بزرگم مبتلا به هپاتیت است و کودک شش ماهه را از بوس میکند ایا امکان انتقال ویروس وجود دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام پدرم ٧٢سالشه ازمايش داده گفتن هپاتيت bداره ايادرمان دَاوُدَ داخل ازمايشاي قبليش هيچ مشكلي نداشته الان نشون داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام،برای فردی که مبتلابه هپاتیت ب بوده قبلاAgمثبت و Ab عددش زیر ۱۰ بود،pcr هم مثبت و این جوابرو نشون دادهdetected:60
اما الان Agمنفی و Ab عددش۹۱ شده،امکان داره نتیجهpcr مثبت باشه و ویروس دربدنش هنوز موجودباشه؟؟
United States of America
الناز
۰۴:۳۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام خواهر من هپاتیتcداشت و درمان کرد آیا هنوز هم ناقل هست؟
Germany
Babai
۰۳:۱۶ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام . داداشم مصاب به بیماری هیپتایت b است وقتی ازمایش خون گرفتیم متوجه شدیم اما پیش از ازمایش هیچ علایمی نداشته میشه توضیح بدین ایا پیشرفته است یا خیر .
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه جعفری
۱۲:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
سلاام
خانمی هستم ۴۲ساله پدر شوهرم‌به هپاتیت ب دچار است من کار تزریقات اون رو انجام میدم دو مرحله از واکسن هم زدم اماا سرنگ الوده ب خون ب دستم برخورده کرده است ایا امکان الوده شدن من وجود دارد؟
۱۲
آخرین اخبار