سبقت تیم های ملی کشتی فرنگی پایه از آزاد؛

همدلی رمز موفقیتی که در تیم های کشتی آزاد پایه دیده نمی شود

یکی از رموز موفقیت در رشته ای چون کشتی ایجاد همدلی در میان کادر فنی و کشتی گیران است اما این مهم در تیم های آزاد پایه به چشم نمی خورد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،پس از انتخاب مجید ترکان به عنوان مدیر تیم های ملی کشتی آزاد پایه این انتظار وجود داشت خیلی زود شرایطی مهیا شود تا حلقه های نوجوانان و جوانان به خوبی به رده ی سنی بزرگسالان متصل شوند اما با گذشت حدود 2 سال نه تنها این اتفاق رخ نداده بلکه به جرات می توان گفت هنوزاول راه هستم.

رسالت اصلی در تیم های پایه پشتوانه سازی است یعنی ما با پرورش استعدادها کمک کنیم تا تیم ملی بزرگسالان مطمئنی در رقابت های مختلف داشته باشیم و آینده کشتی نیز تضمین باشد،حال اگر در این مسیر نتایج مطلوبی هم در رقابت های آسیایی و جهانی بگیریم که بسیار عالی است چرا که از حیثیت و اعتبار کشتی ایران دفاع کرده ایم.

مجید ترکان دارنده 3 مدال طلا،نقره و برنز جهان با همین سیاست در فدراسیون کشتی قبول مسئولیت کرد اما وقتی کارنامه ی موجود را ورق می زنیم کاملا مشهود است که اتفاق چندان چشمگیری در رده های سنی پایه رخ نداده چرا که به نظر می رسد مدیر تیم های ملی بیشتر وقت خود را صرف حواشی می کند تا به متن بپردازد.

اصلا کاری به نتایج تیم های ملی نوجوانان و جوانان در رقابت های جهانی نداریم چرا که همانطور که پیش تر ذکر شد هدف اصلی در تیم های پایه سرمایه گذاری روی کشتی گیران مستعدی است که آینده از آن آنهاست اما به واقع در رده سنی پایه چه می گذرد.

شنیده ها حاکی بر آن است که بازهم شاهد تغییرات در کادر فنی هستیم اتفاقی که در ورزش ما مرسوم است اما چرا قبل از انتخاب، بیشتر تحقیق نمی کنیم و یا اصلا ملاک برای تصدی سرمربیگری در تیم های ملی چیست!چرا اینقدر تغییرات در تیم های ملی زیاد است آیا اختلاف نظر های شخصی بر مسائل فنی و کاری ارجحیت دارد؟ در شرایط فعلی که این طور به نظر می رسد،چرا که نه تنها هیچ تفکری برای یک برنامه متحد وجود ندارد بلکه شواهد نشان می دهد مدیر تیم های ملی اراده ای هم برای ایجاد همدلی میان اعضای کادر فنی ندارد.

در حالی که از روز گذشته اردوی بسترسازی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان در شهرستان امیدیه استان خوزستان آغاز شده اما خبری از اردوهای بسترسازی در رشته آزاد نیست چرا که این رده سنی پس از اینکه مجید ترکان به مدیریت تیم های ملی ارتقاء درجه یافت هنوز مسئول مشخصی را برای هدایت ندارد و به زبان ساده می توان گفت کشتی فرنگی گوی سبقت را از کشتی آزاد گرفته است.
به هر صورت امیدواریم کشتی آزاد پایه هم هر چه سریعتر سر و سامانی بگیرد تا خیال دوستداران کشتی برای آینده این رشته تضمین شود!

انتهای پیام/

وضعیت نابسامان تیم های ملی کشتی آزاد پایه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار