افتتاح مرکز آموزش هتلداری و گردشگری رامسر

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران از افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هتلداری و گردشگری شهرستان رامسر در هفته ملی مهارت خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا گرزین مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مازندران گفت:ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هتلداری و گردشگری شهرستان رامسر با توجه به آمایش سرزمینی تقریبا نهایی شد و این مرکز در هفته ملی مهارت افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ساخت بزرگترین مرکز آموزشی خواهران در شمال کشور به پایان رسید و به زودی فعالیت این مرکز در ساری آغاز می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ۲۲ مرکز آموزشی با ۲۲۰ کارگاه آموزشی در استان فعال است که در این کارگاه‌ها براساس آمایش سرزمین، استعداد‌ها و قابلیت‌های هر شهرستان آموزش ارائه می‌شود.

گرزین افزود:به تناسب بازار کار، اصناف و واحد‌های تولیدی هر شهرستان این کارگاه‌های آموزشی را در نظر می‌گیریم که قابل جابجایی نیز هستند.

وی از امضای تفاهم نامه با تعدادی از دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: براساس این تفاهم نامه دانشگاه مکانی برای کارگاه‌های آموزشی در اختیار فنی وحرفه‌ای قرار می‌دهند و دانشجویان دروس کارورزی یا کارآموزی به مدت ۲۴۰ ساعت در کارگاه می‌گذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران افزود: آمار اشتغال دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای مازندران حدود ۷۲ درصد است که این امار در کشور حدود ۶۰ درصد است.

گرزین گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها، دانشگاه ها، صنایع، پادگان، زندان و در جوار شهری یا در واحد‌های سیار روستایی ارائه می‌شود و امسال در ۱۹۲ روستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستاییان داده شد.

وی بر ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و افزود:دانشگاه‌های ما به بیراهه رفتند و خودمان نیز دچار مدرک گرایی شده ایم بسیاری از افراد دوست دارند با الفاظی مثل دکتر، مهندس آن‌ها را خطاب کنیم بدون اینکه مهارت آن رشته را داشته باشند.

انتهای پیام/آ

مرکز آموزش هتلداری و گردشگری رامسر افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار