سرلشکر باقری؛

با انجام طرح‌های پژوهشی می‌توان مانع غافل‌گیری نیروهای مسلح شد

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: با پژوهش می‌توان مانع غافل‌گیری نیرو‌های مسلح شد.

با پژوهش می‌توان مانع غافل‌گیری نیروهای مسلح شدبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در همایش تجلیل از پژوهش گران برتر نیرو‌های مسلح که صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با اشاره به این موضوع که رهبر انقلاب در طول مدت رهبری خود همواره بر افزایش قدرت علمی بعنوان یکی از موضوعات اصلی کشور تاکید داشته اند، اظهار کرد: هرچه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اهمیت حوزه دانش و پژوهش به دلیل سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن حوزه ماموریت نیرو‌های مسلح بیشتر روشن می‌شود.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: دشمن در تمامی حوزه‌ها هرچه به ذهن طراحانش می‌رسید، علیه انقلاب و نظام ما طراحی کرد؛ من می‌توانم بگوییم که توطئه‌های آن‌ها از حیث کیفیت و کمیت با تهدیدات گذشته قابل قیاس نیست.

وی تصریح کرد: امروز جامعه بشری با مسائلی به مراتب پیچیده‌تر از گذشته مواجه است، برای مثال با به وجود آمدن فضای مجازی دوره‌ای جدید از تمدن بشری در حال رقم خوردن است.

باقری با طرح این مثال که اگر در نیرو‌های مسلح پیدایش باروت یک تحول در نحوه نبرد تلقی کنیم، افزود: امروز فراگیر شدن فضای مجازی دوره جدیدی از تمدن بشری در حوزه‌های متفاوت را پدید آورده است.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: در چنین شرایطی که با دنیای ناشناخته و توطئه‌های فریبنده دشمن مواجه ایم صرفا با تکیه بر قدرت علم و دانش می‌توان با این دسیسه‌ها مقابله و به وظیفه خود به درستی عمل کرد.

وی با تاکید به این موضوع که دستیابی به فناوری‌های روز می‌بایست از طریق همین پژوهش‌ها انجام شود گفت: باید این پژوهش‌ها در راستای شناخت شرایط امروز و مهم‌تر از آن شرایطی که در آینده پیش می‌آید تا بتوان به موقع برنامه ریزی کرد.

باقری غافلگیری را یکی از مسائل مهمی برشمرد که نیرو‌های مسلح در صحنه نبرد با آن مواجه هستند و اظهار کرد: باید با تعمیق پژوهش‌ها با ابعاد مختلف غافلگیری مقابله کرد. اگر نیروی مسلحی نتواند آینده را به خوبی درک کرده و متوجه تحولات آینده نشود برای پاسخگویی به تهدیدات عقب خواهد ماند و این غافلگیری برای او شکننده خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.