دیدار مسئولان دستگاه قضا با نماینده ولی فقیه درگیلان

مسئولان دستگاه قضا با نماینده ولی فقیه درگیلان دیدار کردند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار رئیس کل دادگستری و جمعی از مدیران مجموعه قضایی گیلان فلسفه انقلاب اسلامی را احیای ارزش‌های والای اسلامی برشمرد و گفت: باور دینی قضات، شرط قضاوت درست و دفاع از حق و عدالت است.

وی با استناد به رهنمود‌های مولای متقیان علی علیه السلام خطاب به شریح قاضی افزود: جایگاه قضاوت منتسب به پیامبر و امامان معصوم است و حفظ این جایگاه را می‌توان با تاسی از سیره این بزرگواران حفاظت کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت تاکید کرد: تنها ملاک قضاوت باید دفاع از حق و بازگرداندن آن به صاحبش باشد تا نظام اسلامی در مسیر تعالی و توسعه پیش رود.

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند ارجاع و رسیدگی به پرونده‌های قضایی در محاکم ۲۶ گانه استان ارائه کرد و گفت: در ۱۰ ماه منتهی به دی ماه امسال ورود پرونده‌ها به دادسرا‌ ۱۱ درصد و به دادگاه‌های استان ۱۵ درصد افزایش یافته است که باید علل آن در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی بررسی شود.

وی همچنین مبنای عملکرد در دادگستری گیلان را تعامل حداکثری با دستگاه‌های اجرایی برای نیل به اهداف توسعه و خدمت صادقانه به مردم عنوان و تصریح کرد: مدیرانی که با حسن نیت و به طور قانونی به ایفای وظایف محوله خویش بپردازند هیچگاه با مانع دستگاه قضایی برخورد نمی‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

دستگاه قضا با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.