مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح کرد:

همکاری ایدرو و جهاد دانشگاهی، منشأ اشتغال‌زایی و افزایش تولید است

معظمی گفت: سازمان گسترش تصمیم دارد با بهره‌گیری از تحقیقات جهاد دانشگاهی، مباحث دانشگاهی را وارد فاز عملی کند.

همکاری ایدرو و جهاد دانشگاهی، منشأ اشتغال‌زایی و افزایش تولید استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه مراسم امضای سند همکاری بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایرانی و جهاد کشاورزی اظهار کرد: خوشحالم که همزمان با سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، مشارکتی را با یک نهاد برخاسته از متن انقلاب که مصداق واقعی ارتباط بین صنعت و دانشگاه است را امضا می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی یکی از مجموعه‌های مظلوم واقع شده در کشور است که انعکاس فعالیت‌های مؤثر آن تا به حال در جامعه کم بوده و لزوم شناخت این سازمان دولتی، پررنگ‌تر می‌شود.

معظمی با اشاره به توسعه‌ای بودن سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ابراز کرد: هدف از امضای این سند مشترک، تشکیل شرکتی با سهام مساوی بین سازمان گسترش و جهاد دانشگاهی است که نتیجه آن در آینده بدون شک افزایش اشتغال و تولید در کشور است.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اذعان کرد: سازمان گسترش تصمیم دارد حضور خود را در آینده صنعت کشور پررنگ‌تر کند و در این راستا تصمیم داریم با بهره‌گیری از تحقیقات جهاد دانشگاهی، مباحث دانشگاهی را وارد فاز عملی کنیم.

وی ادامه داد: در جمع‌بندی که با مسئولان جهاد دانشگاهی داشتیم، زمینه‌های مشارکت مشخص شد و در مرحله بعدی تصمیم داریم در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری انجام دهیم.

معظمی در خاتمه گفت: امیدواریم امضای این همکاری مشترک در آینده به تولید ثروت بیشتر در کشور کمک کند.

 به دنبال ایجاد پروژه‌های کشاورزی هوشمند هستیم

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه این نشست اظهار کرد: در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به همگان ثابت شد که ما مشکلی در زمینه علم نداریم و تنها نیاز به خود باوری و پشت کار بیشتر وجود دارد.

وی در ادامه افزود: تحقیقات زیادی در جهاد دانشگاهی صورت گرفته و اکنون در پی ایجاد یک شرکت با نام بزرگ عملیاتی و رقابتی کردن این تحقیق‌های مختلف صنعتی هستیم.

طیبی با اشاره به همکاری دو سازمان گسترش و جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف صنعتی همچون الکترومکانیک ، پتروشیمی و آی تی اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه کمبود آب و حتی خاک در کشور داریم، در برنامه‌های بعدی به فکر ایجاد پروژه‌های قوی برای شروع کشاورزی هوشمند هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان بیان کرد: با توجه به همکاری‌های خوبی که در گذشته با سازمان گسترش و نوسازی صنایع داشته‌ایم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با تقویت این روابط به دستاوردهای بزرگی در حوزه علمی و صنعتی دست یابیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار