سرسنگی مطرح کرد:

پایان نامه‌های هنر و ادب در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند/ راه اندازی انجمن خوشنویسی دانشگاه تهران

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: بسیاری از پایان‌نامه‌هایی ادب و هنر فقط در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و این وضع نگران کنند‌ه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در مراسم نکو داشت قیصر امین‌پور پور که عصر امروز در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: متاسفانه نسل جوان ما ارزش‌های والا را در عرصه اجتماعی نمی‌بینند وقتی ما از انقلاب حرفی می‌زنیم همین حرفاست که می‌شود فساد، اختلاس و مسائل اقتصادی، اما شاید اگر ارزش‌ها کمرنگ نمی‌شد می‌توانستیم ادعا کنیم یک الگوی جدید را برای دنیا به ارمغان آورده‌ایم.

وی ادامه داد: امروزه یکی از مشکلات دانشگاه‌هاییان ما این است که کمتر با جامعه ارتباط داریم به نظر من دانشگاه‌ها در اطراف خود پیله‌ای دارند و کمتر خود را با فضای اجتماعی درگیر کرده‌اند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: امروزه افتخار دانشگاه‌های بزرگ به تعداد فارغ‌التحصیلان نیست بلکه به این است که تا چه میزان می‌توانند در سرنوشت جامعه نقش داشته باشند.

سرسنگی گفت: بحث مسئولیت پذیری اجتماعی را باید امروز جدی بگیریم و دانشجویان در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی باید یاد بگیرند که چگونه در جامعه نقش آفرینی کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار کرد: متاسفانه یکی از موضوعاتی که بسیار آزار دهنده است انفکاک فضای فرهنگی وهنری دانشگاه و جامعه ازهم است.

وی گفت: متاسفانه هیچ ارتباط درستی میان فضای جامعه دانشگاهی و فضای حرفه‌ای هنر وجود ندارد به همین خاطر است که تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری ما جذب فضای کار نمی‌شوند.

سرسنگی بیان‌کرد: چرا سالانه تعداد زیادی پایان نامه در حوزه‌های ادب و هنر به اتمام می‌رسد اما هیچ‌کدام دردی از فضای فرهنگی،‌هنری و ادبی ما دوا نمی‌کند و اصلا کسی به آنها هم مراجعه نمی‌کند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران اضافه کرد: این همه پول و سرمایه انسانی صرف می‌شود ولی حاصل کار، پایان‌نامه‌هایی می‌شود که در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد، این وضع نگران کنند‌ه است و قطعا نیاز به تغییر دارد.

وی گفت: انجمن ادبی دانشگاه‌ تهران می‌تواند مانند پلی میان فضای دانشگاهی و بیرون دانشگاه نقش آفرینی کند امروزه توسعه فعالیت‌های فرهنگی،‌ هنری و ادبی در دانشگاه تهران و اتصال آنها به حیطه حرفه‌ای می‌تواند ما را به فضای پربارتری نسبت به آنچه که در حال حاضر است برساند.

سرسنگی از راه‌اندازی انجمن خوشنویسی دانشگاه تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ما باید دانشگاه‌ها را به فضاها و کانون‌های جریان‌ساز ادبی و فرهنگی تبدیل کنیم و از این طریق بتوانیم دانشگاه‌ها را از حالت خمودگی خارج کنیم.

در پایان این مراسم از فرزند زنده یاد قیصرامین پور دانشجوی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار