بازدید بگوویچ از نمایشگاه آثار فرهنگی ایران در سارایوو

باقر عزت بگوویچ، عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با حضور در سالن ویچنیتسا شهر سارایوو، از نمایشگاه آثار فرهنگی ایران بازدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صداوسیما از سارایوو؛ باقر عزت بگوویچ عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با حضور در سالن ویچنیتسا شهر سارایوو از نمایشگاه آثار فرهنگی ایران بازدید کرد.

عزت بگوویچ پس از بازدید از آثار نگارگری، خوشنویسی، سفالگری و خاتم کاری هنرمندان ایرانی با ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده برای حضور در این نمایشگاه فرهنگی گفت: فرهنگ غنی و تاریخ کهن ایران در همه این آثار ارزشمند متبلور است و خوشحال هستیم که این فرصت فراهم شد تا جلوه‌ای از هنر ایرانی در سارایوو به نمایش درآید.

وی در ادامه به منبت کاری هنرمندان اشاره کرد و از دیدن این همه ظرافت و دقت در کار با چوب طبیعی و آفریدن آثاری فاخر ابراز شگفتی کرد.

بگوویچ ابراز امیدواری کرد به زودی سفری به ایران داشته باشد و در این سفر بتواند از شهر تبریز نیز بازدید کند.

در این بازدید یکی از آثار خوشنویسی استاد بهشتی به رسم یادبود به باقر عزت بگوویچ اهدا شد. همچنین از طرف شهرداری تبریز نیز هدیه‌ای به او تقدیم شد.

در این بازدید محمود حیدری سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین و علی اصغر عامری رایزن فرهنگی کشورمان به همراه حجت الاسلام حمیدی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی از نمایشگاه ایرانی در سارایوو دیدن کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار