کارشناسان سازمان ملل: داعش هنوز یک تهدید جهانی است

کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده‌اند، علیرغم عقب نشینی‌های اخیر گروه وهابی صهیونیستی داعش، این گروه هنوز «تهدیدی قابل توجه و درحال تحول در سراسر دنیا» به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده اند علیرغم عقب نشینی‌های اخیر گروه وهابی صهیونیستی داعش در عراق، سوریه و جنوب فیلیپین، این گروه هنوز «تهدیدی قابل توجه و درحال تحول در سراسر دنیا» به شمار می‌رود.

طبق گزارش ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل در روز سه شنبه، داعش «تمرکز خود بر فتح و حفظ قلمرو‌ها را از دست داده است، ولی همچنان به حملات خارجی خود توجه فراوانی دارد.»

کارشناسان سازمان ملل در این گزارش گفته اند این گروه تروریستی اکنون «به عنوان یک شبکه جهانی» سازمان دهی شده و «کنترل عملیاتی کمتری بر اعضای وابسته اش دارد»، برخی از برخی از اعضای این گروه نیز مشتاق هستند تا برای حمایت از حملات بیشتر با شبکه‌های تروریستی القاعده همکاری کنند.

در بخش دیگر این گزارش تاکید شده است، مبارزه با اعضای داعش وارد فاز جدیدی شده است که در آن باید تمرکز بیشتری بر «شبکه‌های متشکل از افراد و گروه‌هایی شود که به طور خودجوش عمل می‌کنند.»

انتهای پیام/

گروه تروریستی داعش، همچنان تهدیدی علیه جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار