امروز به بسیاری از جنبه‌های استقلال رسیدیم

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز به بسیاری از جنبه های استقلال رسیده ایم و نیازهای دفاعی خودمان را در همه بخش ها تامین می کنیم.

به گزارش  خبرنگار دفاعی  امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نهمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح که صبح امروز چهارشنبه 18بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر یادآور غلبه بر ظلمت، استبداد و خودکامگی و غلبه ایثار و از خودگذشتگی مردم است.

وی همچنین با اشاره به ایام باشکوه دهه فجر بیان کرد: ایام دهه فجر ایام بسیار پرخاطره و شیرینی بود و سبب شد تا مهمترین اتفاق زندگی مردم ایران به دست خودشان رقم زده شود. فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تجلی خواست مردم در یک دوره طولانی بود؛ ما می خواستیم تا خودمان بر خودمان مسلط شویم؛ نمی خواستیم در جای جای کشور، مستشارانی در نیروهای مسلح بنشینند و ما مجری دستورات آن ها باشیم. ما با اسلام و جمهوری خواستیم تا بر سرنوشت خود حاکم شویم.

حاتمی با بیان اینکه الزمات استقلال شامل همه ابعاد زندگی است، گفت:  از الزامات استقلال این است که در تمامی زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و دفاعی استقلال داشته باشیم. امروز به بسیاری از جنبه های استقلال رسیده ایم و نیازهای دفاعی خودمان را در همه بخش ها تامین می کنیم.

ویر دفاع افزود: امروز در حوزه‌های نیروی زمینی، هوایی و دریایی هرآنچه که استفاده می‌شود برای جوانان و همین مردم است و هرجا که صلاح بدانیم با یک فاصله خوب، ایده‌ها را به محصول عملیاتی تبدیل و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: ایام‌الله دهه فجر از طرفی یادآور تجلی نور، نمود غلبه بر ظلمت، استبداد و خودکامگی است و از طرفی یادآور ایثارگری‌ها، تلاش‌ها و جانفشانی‌های مردم عزیز و ارجمندی است که کار بسیار بزرگی را در این دنیای آلوده به مادیات بر محور معنویت و دیانت انجام دادند.

وزیر دفاع  افزود: یاد و خاطره امام و شهدا را گرامی و به ارواح طیبه آنها سلام و درود و برای همه خانواده‌های شهدا آرزوهای صبر و سلامتی دارم.

وی استقلال، آزادی و جمهوریت اسلامی را سه شعار اصلی این ایام برشمرد و گفت: مردم ایران در چنین ایامی این شعار را بلند و یک صدا فریاد زدند و این فریاد انعکاس یک خواست سرکوب شده‌ای بود که در طول دوران طولانی اتفاق افتاد و ممکن بود شعارهای متعددی برای انقلاب متصور شود، اما این سه برجسته شد، چرا که خواست اصلی مردم عزیز ایران بود.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه می‌خواستیم خودمان بر سرنوشت کشورمان حاکم شویم، بیان کرد: در آن سال‌ها حدود 60 الی 70 هزار مستشار در جای جای ارکان کشور نشسته بودند و به جای مردم فکر می‌کردند و ما تنها مجری تصمیمات آنها بودیم، به همین منظور از این وضع موجود ناراضی بوده و دریافتیم که این امر در شأن ملت ایران نیست، بنابراین خواستار استقلال شدیم.

حاتمی ادامه داد:ما  از اینکه در بندگی غیر خدای متعال باشیم آزرده بودیم و از اینکه به ارزش‌ها و دین ‌ما توهین می‌شد، ناراضی بودیم و خواستار جمهوری شدیم که از طریق آن خودمان بر سرنوشت خود حاکم باشیم.

وی با بیان اینکه تعریف و مصداق ما از استقلال نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: شاید در گذشته استقلال مراتب پایین‌تری از آنچه که امروز دنبال می‌کنیم داشت تا برداشت ما از استقلال که تنها به حفاظت از ارزش‌ها و جغرافیای کشورمان مختوم می‌شد؛ در حالی که امروز بعد از ورود متوجه شدیم که معنای استقلال به مراتب بیش از این حرفهاست.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در حوزه دفاعی در زمان جنگ تحمیلی تصریح کرد: آنهایی که از دادن ملزومات بسیار نازل به ما ابا داشتند و در دوران دفاع مقدس حتی سیم خاردار نیز به ما نمی‌دادند، اکنون کجا هستند؟

وزیر دفاع ادامه داد: امروز هر آنچه که نیاز است را تأمین می‌کنیم و خودمان تصمیم می‌گیریم این محصولات در چه جایی باید استفاده شود.

حاتمی با اشاره به خودکفایی کشور در حوزه دفاعی بیان کرد: حاصل تولید تجهیزات در داخل، امنیت مثال‌زدنی امروز کشور است و خدا را شاکریم که در منطقه‌ای که مملو از مسائل مختلف ناامنی است، ملت ما در امنیت و آرامش زندگی می‌کند.

وی افزود: مسیر ما مسیری طولانی است، اما نسبت به آنچه که تا کنون طی کرده‌ایم، هموارتر بوده و به طور حتم در آینده این بخش درخشنده‌تر خواهد شد.

وزیر دفاع کشورمان یکی از ابعاد مهم استقلال را در بخش علمی دانست و گفت: بخش حوزه استقلال در این حوزه مربوط به دندانپزشکی می‌شود و دانشمندان ما در این حوزه مسیر بسیار خوبی را طی کرده‌اند و ملت ایران همواره در طول تاریخ در تولید علم مشارکت گسترده‌ای داشته، کمااینکه شاید در مقاطعی چند، فراز و فرودهایی داشته‌ایم.

حاتمی گفت: امروز نیازهای خود را در این حوزه، به دست پزشکان و دانشمندان خودمان تأمین می‌شود و حرکت علمی ما در حوزه پزشکی به ویژه دندانپزشکی استمرار داشته و همواره شأن خود را حفظ کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از2 هزار مجموعه درمانی با ارائه بالغ بر 150 نوع خدمت تخصصی و فوق تخصصی در نیروهای مسلح کشور فعال هستند که مجموعاً این خدمات با هزینه بالغ بر 500 میلیارد تومان ارائه می شود، البته این حمایت همه جانبه جای تقدیر دارد، ولی باید به عنوان یک هشدار نیز مورد اهمیت قرار گیرد، زیرا هم اکنون توجه بیش از پیش به مقوله بهداشت و پیشگیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به خدمات پیشگیری دندانپزشکی ویژه نیروهای مسلح افزود: یکی از بهترین اقداماتی که در حوزه دندانپزشکی انجام گرفت، موضوع اجرای خدمات پایش بهداشت دهان و دندان است که از دو سال پیش به همت واحد بهداشت و درمانی نیروهای مسلح بویژه ارتش کلید خورد که در نتیجه آن با انجام چند اقدام ساده برای حفظ سلامتی دهان و دندان از وقوع بسیاری از مشکلات بیماری های آن در میان پرسنل نیروهای مسلح و به ویژه سربازان عزیز کشورمان جلوگیری شد، بنابراین انتظار می رود که از این پس مسئله پیشگیری به طور جدی از مهمترین اولویت های ارتقای سلامت در حوزه نیروهای مسلح قرار گیرد.

وزیر دفاع کشورمان اظهار کرد: توجه به مسئله بهداشت، درمان و پیشگیری جزو برنامه‌های اصلی ماست که تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و ما از این موضع همواره حمایت خواهیم کرد و از خدماتی که بایستی بی‌منت و خالصانه ارائه شود، پشتیبانی خواهیم کرد. 

حاتمی بیان کرد: پزشکان ما همواره به تعهدات خود وفادار هستند و جامعه ما به مجموعه پزشکی اعتماد دارند و مجموعه پزشکی ما نیز باید قدردان این اعتماد مردم باشد.

وی ادامه داد: باید قدردان تمام خدمات و زحمات تک به تک ایثارگران و فعالان نیروهای مسلح که شبانه روز جان بر کف به هر شکلی بی وقفه در حال ارائه خدمت به کشورمان هستند و دفاع از آن، ارائه کرد، باید اعتماد بین پزشک و بیمار به ویژه در این حوزه بیشتر شود، البته این مهم اتفاق افتاده است اما حفظ کردن این سطح اعتماد کار سختی است و یقینا همه پزشکان ما چه در نیروهای مسلح و چه در سایر حوزه های پزشکی و سلامت طبق آموزه هایی که سالها قرار گرفته اند به خوبی این تعهد را انجام می دهند، هر چند گاهی خطاهای پزشکی نیز دیده شده، اما تعداد این خطاها بسیار کم بوده و حتی به طور جدی کاهش یافته است و البته ما هم قدردان جامعه پزشکی هستیم و یقینا جامعه پزشکی نیز قدردان این اعتماد است.

حاتمی تصریح کرد: بسیار مهم است که اگر امروز همکاران ما در نیروهای مسلح با مشکلات درمانی مواجه می‌شوند، بدون سقف (بیمه) پشتیبانی شوند و این حداقل کاری است که می‌توان برای کسی که جانش را برای دفاع از کشور در کف دستش گذاشته انجام دهیم و همواره به او اطمینان دهیم که در صورت مواجهه با مشکلی، با حمایت و پشتیبانی ما روبرو خواهد شد.

وزیر دفاع گفت: خدمات درمانی ما با اشتیاق برای نیروهای مسلح انجام می‌دهند و آنها اگر در این خصوص با مشکلی مواجه شوند، خدمات درمانی مناسبی را دریافت خواهند شد.

حاتمی در پایان بیان کرد: ارائه خدمات درمانی به نیروهای مسلح باید بدون منت انجام شود و این مسئله همواره برای ما حائز اهمیت است و آن را در این دوره به صورت جدی دنبال خواهم کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت دفاع ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار