یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه نظام‌های مهندسی و پزشکی در بودجه سال ۹۷ حذف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مصوبه‌ عدم افزایش تعرفه و عوارض نظام مهندسی، نظام پزشکی و کانون وکلا در بودجه ۹۷ حذف شد.

//علی‌اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین مصوبه اصلاحی کمیسیون متبوع خود، گفت: ما پیش از این مصوبه‌ای درباره عدم افزایش تعرفه و عوارض نظام مهندسی، نظام پزشکی، وکلا، کانون رسمی دادگستری و... در سال ۹۷ داشتیم که اکنون لغو شد.

وی ادامه داد: ما در مصوبه پیشین خود اعلام کرده بودیم که عوارض و تعرفه اینگونه انجمن‌ها مانند نظام پزشکی، نظام مهندسی ساختمان، کانون وکلا، نظام مهندسی کشاورزی هیچ‌گونه افزایشی در سال 97 نسبت به سال 96 نداشته باشد، اما بعد از بررسی‌ها مشخص شد که این انجمن‌ها دارای قوانین خاص بوده و باید براساس اساسنامه خود اقدام کنند که با مصوبه ما دچار مشکلات اجرایی می‌شوند.

یوسف‌نژاد تأکید کرد: بعد از ارجاع این بند از لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق ما آن را حذف کرده و این اختیار را درباره کاهش یا افزایش عوارض و تعرفه‌ها به خود این انجمن‌ها دادیم تا در صورت صلاحدید هرگونه اقدام لازم را انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ با اشاره به اصلاحات مورد نظر رئیس مجلس در لایحه بودجه سال ۹۷ هم  اظهار کرد: برخی مواردی که لاریجانی در صحن علنی مجلس مطرح کرد مربوط به برنامه ششم و سیاست‌گذاری‌های کلی است، تعدادی دیگر موارد هم مانند عدد، رقم، ردیف و حکم یک ساله ماهیت بودجه‌ای دارند.

نماینده مردم ساری با بیان اینکه تنها برخی‌ موارد اعلامی رئیس مجلس را می‌توان در لایحه بودجه سال 97 اصلاح کرد، بیان کرد: گفت: کمیسیون تلفیق بودجه خواهان ایجاد شفافیت، انضباط مالی، تعادل، قابلیت اجرا به نفع مردم در لایحه بودجه است، لذا در نوشتن و اصلاح احکام تلاش دارد تا با در نظر گرفتن  شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور، توجه به قشر متوسط و ضعیف جامعه و رعایت احکام و قوانین بالادستی مصوبات را خود به صورت شفاف و قابل فهم برای دستگاه‌های اجرایی مصوب کند.

وی افزود: براین اساس ما در  جلسات خود از نظرات انجمن‌های تخصصی، بدنه اجرایی دستگاه‌ها، مجامع رسمی مانند دانشگاه‌ها و رسانه‌ها و همچنین نقطه نظرات مطروحه در صحن علنی برای اصلاح بودجه استفاده می‌کنیم تا بودجه‌ای واقع‌بینانه مصوب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار