تصویرنوشته‌ای زیبا از یک حدیث قدسی؛ «در راحتی بخوانش تا در سختی اجابتت کند»

خداوند در حدیث شریف قدسی خطاب به انسان می‌فرماید : "مـرا در روزهاى خوشى خـود يـاد كـن، تا من هم در روزگار گرفتارى ات، تو را اجابت كنم."

تصویرنوشته‌ای از یک حدیث قدسی؛به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حتما تاکنون شنیده‌اید که می‌گویند در راحتی‌هایت به فکر خدا باش تا او نیز در وقت سختی دستت را بگیرد. جمله فوق برگرفته از یک حدیث قدسی است؛ حدیثی با این مضمون :

  « اُذْكُرْنى فى اَيّامِ سَرّائِكَ ، حَتّى اسْتَجيبَ لَكَ فى اَيّامِ ضَرّائِك »

" مـرا در روزهاى خوشى خـود يـاد كـن، تا من هم در روزگار گرفتارى ات، تو را اجابت كنم. "

انسان عادی که بیش از حد به ظواهر دنیا مشغول است، ناخودآگاه از خوشی‌های دنیا خوشحال و از اذیت‌های آن آزرده می‌شود؛ اما همین انسان‌ زمانی که تمام درها را به خود بسته می‌بیند و به طور کلی از همه جا قطع امید می کند، به مقتضای فطرت الهی‌اش متوجه یک نیرو و قدرت بالاتر می‌شود و به سمت خدا تضرع می کند. پروردگار هم به هر حال با رحمت واسعه‌اش به او استعانت کرده و نا امیدش نمی‌کند.

ولی گاهی یک انسان با نگاه دیگری دنیا را می‌بیند، چنین انسانی فریفته دنیا نیست؛ در ورای خوشی‌ها و ناخوشی‌های دنیا اراده و تقدیر خدا را می‌بیند. زمانی که یک انسان چنین نگاهی به جهان پیدا کرد، دیگر از خوشی‌های دنیا بیش از حد خوشحال نمی‌شود و تلاش می‌کند به وسیله تمام این امور، فقط قرب به خدا را دنبال کند. چنین فردی در لذائذ این عالَم خود را گم نمی‌کند و همیشه خدا را در نظر دارد؛ از همین رو، زمانی که در مضیقه‌ها و فشارها قرار می‌گیرد پروردگارش نگاه ویژه‌ای به او خواهد داشت و اجازه نمی‌دهد این فشارها اندکی از ایمان وی را کاهش دهد. چنین انسانی با سختی‌ها ساخته شده و خداوند به وسیله این دشواری‌ها به درجات معنوی او می‌افزاید؛ چراکه این انسان همیشه عبدِ این خانه بوده و جایی جز درگاه خدا را نمی‌شناسد.

در ادامه می‌توانید والپیپر زیبای این حدیث قدسی را دریافت نمایید :

تصویرنوشته‌ای از یک حدیث قدسی؛

« برای دریافت والپیپر در سایز اصلی اینجا کلید کنید »

انتهای پیام/

تصویرنوشته‌ای زیبا از یک حدیث قدسی

برچسب ها: فضای مجازی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.